Kako podnijeti zahtjev za vizu
Kako podnijeti zahtjev za vizu
Kako biste podnijeli zahtjev za vizu, osobno pristupite na dogovoreni termi kod akreditiranog vanjskog pružatelja usluga VFS GLOBAL, predajte obrazac zahtjeva sa popratnom dokumentacijom, uplatite pristojbu i odgovorite na pitanja o planiranom putovanju. Osim ako niste podnijeli zahtjev za schengensku vizu u posljednjih 59 mjeseci, vaši će biometrijski podaci biti snimljeni. Zahtjevi bez biometrije nisu dopušteni i ne mogu se obraditi. Provjerite jesu li vaši popratni dokumenti potpuni u trenutku podnošenja zahtjeva jer isto može značajno utjecati na ishod postupka. Uz nužnost prethodnog zakazivanja termina putem mrežnih stranica vanjskog pružatelja usluga, svi zahtjevi podnose se isključivo OSOBNO u:
JUŽNA AFRIKA
VFS Global Visa Application Center - Pretoria, Cape Town, Durban & Johannesburg
SR NIGERIJA
VFS Global Visa Application Center - Abuja
(isključivo za nigerijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u SR Nigeriji)
NAMIBIJA
VFS Global Visa Application Center - Windhoek
(isključivo za državljane Namibije i/ili strance sa reguliranim boravkom u Namibiji)
UR TANZANIJA
VFS Global Visa Application Center - Dar es Salaam
(isključivo za tanzanijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u UR Tanzaniji)
KENIJA
VFS Global Visa Application Center - Nairobi
(isključivo za kenijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Keniji)
GANA
VFS Global Visa Application Center - Accra
(isključivo za državljane Gane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Gani)
BOCVANA
VFS Global Visa Application Center - Gaborone
(isključivo za državljane Bocvane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Bocvani)
Rezervacije termina vrše se isključivo putem mrežnih poveznica VFS Global-a. Veleposlanstvo RH u Pretoriji ne dodjeljuje termine za predaju zahtjeva te ne utječe na njihovu eventualnu ograničenost ili nedostupnost uslijed popunjenosti.
Podnositelji zahtjeva iz Mozambika, Zambije, Burundija, Komora, Lesota, Madagaskara, Malavija, Ruande, Esvatinija, Ugande i Zimbabvea moraju osobno pristupiti u jedan od viznih centara u Južnoj Africi jer Republika Hrvatska trenutno nema akreditiranih pružatelja usluga za podnošenje zahtjeva u tim zemljama. Osobna prisutnost u Južnoj Africi je obavezna. Iznimke od ovog pravila nisu moguće.
Kada i kako se vraćaju putovnice podnositeljima zahtjeva?
Veleposlanstvo RH temeljito provjerava svaki zahtjev i odlučuje hoće li viza biti izdana. Veleposlanstvo osigurava da svaki zahtjev ispunjava zakonske uvjete za izdavanje vize. Odluke se u pravilu donose u roku od 15 dana. No, vrijeme obrade se može produljiti do najviše 45 dana u pojedinačnim slučajevima kada su potrebne dodatne provjere ili nadopune zahtjeva. Zahtjevi za vizu mogu se predati do 6 mjeseci (9 mjeseci u slučaju pomoraca) prije predviđenog datuma polaska. Nažalost, nije moguće odgovarati na pitanja o statusu obrade tijekom vremena obrade. Svim podnositeljima zahtjeva savjetuje se rano podnošenje zahtjeva jer zakašnjele prijave mogu dovesti do gubitka plaćenih putnih rezervacija. Podnošenje zahtjeva manje od 15 dana prije polaska na put nije moguće, a mogućnost podnošenja zahtjeva uvijek ovisi o dostupnosti slobodnih termina.
Podnositelji zahtjeva iz SR Nigerije, Zimbabvea, Kenije, Burundija, Ruande, Mozambika, Namibije, Gane i Ugande trebaju obratiti posebnu pozornost na ranu prijavu jer svi zahtjevi podliježu temeljitim provjerama više nadležnih tijela. Logistička ograničenja na pojedinim lokacijama u Africi mogu produžiti vrijeme obrade zahtjeva.
Izvornik putovnice potrebno je predočiti prilikom podnošenja zahtjeva. Cijelo vrijeme obrade zahtjeva, putovnica ostaje u Veleposlanstvu RH u Južnoj Africi. Nakon što Veleposlanstvo odluči o zahtjevu, putovnica će biti vraćena vanjskom pružatelju usluga (VFS Global), koji će istu poslati kurirskom službom ili je pripremiti za preuzimanje, ovisno o tome što je primjenjivo. U opravdanim slučajevima kada podnositelj zahtjeva ne može ostaviti svoju putovnicu u Veleposlanstvu za vrijeme trajanja obrade (npr. planirano drugo putovanje; povratni let u zemlju prebivališta), može je dobiti natrag nakon što osobno preda zahtjev. Fotokopija putovnice ostavlja se vanjskom pružatelju usluga (VFS Global), a original putovnice potrebno je naknadno (što je prije moguće) dostaviti direktno Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Pretoriji, 165 Lynnwood Road, 0181 Pretoria.
Ukoliko je viza odbijena, primiti ćete odluku o odbijanju s navedenim razlozima odbijanja, zajedno s putovnicom. Osobe kojima je viza odbijena imaju pravo žalbe. Novi zahtjev (prijava) može se podnijeti u bilo kojem trenutku, bez obzira na prethodnu odbijenicu. Ako je viza izdana, molimo provjerite sve podatke radi mogućih nenamjernih grešaka čim dobijete putovnicu. Obratite posebnu pozornost na: valjanost vize (datum početka i završetka); broj dana dopuštenog boravka (ovo je najveći broj dana koje stranac može boraviti u schengenskom području tijekom razdoblja valjanosti vize); ispravno pisanje svih imena i prezimena; broj ulazaka koji su odobreni. Vanjski pružatelj usluga (VFS Global) i Veleposlanstvo RH moraju odmah biti obaviješteni o mogućim nenamjernim pogreškama i ne mogu se smatrati odgovornima za poteškoće do kojih može kasnije doći kao posljedica netočnih podataka, koji nisu pravovremeno prijavljeni i ispravljeni.
Prilaganje falsificiranih ili nevjerodostojnih dokumenata rezultira odbijanjem zahtjeva za vizu.
Kako biste podnijeli zahtjev za vizu, osobno pristupite na dogovoreni termi kod akreditiranog vanjskog pružatelja usluga VFS GLOBAL, predajte obrazac zahtjeva sa popratnom dokumentacijom, uplatite pristojbu i odgovorite na pitanja o planiranom putovanju. Osim ako niste podnijeli zahtjev za schengensku vizu u posljednjih 59 mjeseci, vaši će biometrijski podaci biti snimljeni. Zahtjevi bez biometrije nisu dopušteni i ne mogu se obraditi. Provjerite jesu li vaši popratni dokumenti potpuni u trenutku podnošenja zahtjeva jer isto može značajno utjecati na ishod postupka. Uz nužnost prethodnog zakazivanja termina putem mrežnih stranica vanjskog pružatelja usluga, svi zahtjevi podnose se isključivo OSOBNO u:
JUŽNA AFRIKA
VFS Global Visa Application Center - Pretoria, Cape Town, Durban & Johannesburg
SR NIGERIJA
VFS Global Visa Application Center - Abuja
(isključivo za nigerijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u SR Nigeriji)
NAMIBIJA
VFS Global Visa Application Center - Windhoek
(isključivo za državljane Namibije i/ili strance sa reguliranim boravkom u Namibiji)
UR TANZANIJA
VFS Global Visa Application Center - Dar es Salaam
(isključivo za tanzanijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u UR Tanzaniji)
KENIJA
VFS Global Visa Application Center - Nairobi
(isključivo za kenijske državljane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Keniji)
GANA
VFS Global Visa Application Center - Accra
(isključivo za državljane Gane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Gani)
BOCVANA
VFS Global Visa Application Center - Gaborone
(isključivo za državljane Bocvane i/ili strance sa reguliranim boravkom u Bocvani)
Rezervacije termina vrše se isključivo putem mrežnih poveznica VFS Global-a. Veleposlanstvo RH u Pretoriji ne dodjeljuje termine za predaju zahtjeva te ne utječe na njihovu eventualnu ograničenost ili nedostupnost uslijed popunjenosti.
Podnositelji zahtjeva iz Mozambika, Zambije, Burundija, Komora, Lesota, Madagaskara, Malavija, Ruande, Esvatinija, Ugande i Zimbabvea moraju osobno pristupiti u jedan od viznih centara u Južnoj Africi jer Republika Hrvatska trenutno nema akreditiranih pružatelja usluga za podnošenje zahtjeva u tim zemljama. Osobna prisutnost u Južnoj Africi je obavezna. Iznimke od ovog pravila nisu moguće.
Kada i kako se vraćaju putovnice podnositeljima zahtjeva?
Veleposlanstvo RH temeljito provjerava svaki zahtjev i odlučuje hoće li viza biti izdana. Veleposlanstvo osigurava da svaki zahtjev ispunjava zakonske uvjete za izdavanje vize. Odluke se u pravilu donose u roku od 15 dana. No, vrijeme obrade se može produljiti do najviše 45 dana u pojedinačnim slučajevima kada su potrebne dodatne provjere ili nadopune zahtjeva. Zahtjevi za vizu mogu se predati do 6 mjeseci (9 mjeseci u slučaju pomoraca) prije predviđenog datuma polaska. Nažalost, nije moguće odgovarati na pitanja o statusu obrade tijekom vremena obrade. Svim podnositeljima zahtjeva savjetuje se rano podnošenje zahtjeva jer zakašnjele prijave mogu dovesti do gubitka plaćenih putnih rezervacija. Podnošenje zahtjeva manje od 15 dana prije polaska na put nije moguće, a mogućnost podnošenja zahtjeva uvijek ovisi o dostupnosti slobodnih termina.
Podnositelji zahtjeva iz SR Nigerije, Zimbabvea, Kenije, Burundija, Ruande, Mozambika, Namibije, Gane i Ugande trebaju obratiti posebnu pozornost na ranu prijavu jer svi zahtjevi podliježu temeljitim provjerama više nadležnih tijela. Logistička ograničenja na pojedinim lokacijama u Africi mogu produžiti vrijeme obrade zahtjeva.
Izvornik putovnice potrebno je predočiti prilikom podnošenja zahtjeva. Cijelo vrijeme obrade zahtjeva, putovnica ostaje u Veleposlanstvu RH u Južnoj Africi. Nakon što Veleposlanstvo odluči o zahtjevu, putovnica će biti vraćena vanjskom pružatelju usluga (VFS Global), koji će istu poslati kurirskom službom ili je pripremiti za preuzimanje, ovisno o tome što je primjenjivo. U opravdanim slučajevima kada podnositelj zahtjeva ne može ostaviti svoju putovnicu u Veleposlanstvu za vrijeme trajanja obrade (npr. planirano drugo putovanje; povratni let u zemlju prebivališta), može je dobiti natrag nakon što osobno preda zahtjev. Fotokopija putovnice ostavlja se vanjskom pružatelju usluga (VFS Global), a original putovnice potrebno je naknadno (što je prije moguće) dostaviti direktno Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Pretoriji, 165 Lynnwood Road, 0181 Pretoria.
Ukoliko je viza odbijena, primiti ćete odluku o odbijanju s navedenim razlozima odbijanja, zajedno s putovnicom. Osobe kojima je viza odbijena imaju pravo žalbe. Novi zahtjev (prijava) može se podnijeti u bilo kojem trenutku, bez obzira na prethodnu odbijenicu. Ako je viza izdana, molimo provjerite sve podatke radi mogućih nenamjernih grešaka čim dobijete putovnicu. Obratite posebnu pozornost na: valjanost vize (datum početka i završetka); broj dana dopuštenog boravka (ovo je najveći broj dana koje stranac može boraviti u schengenskom području tijekom razdoblja valjanosti vize); ispravno pisanje svih imena i prezimena; broj ulazaka koji su odobreni. Vanjski pružatelj usluga (VFS Global) i Veleposlanstvo RH moraju odmah biti obaviješteni o mogućim nenamjernim pogreškama i ne mogu se smatrati odgovornima za poteškoće do kojih može kasnije doći kao posljedica netočnih podataka, koji nisu pravovremeno prijavljeni i ispravljeni.
Prilaganje falsificiranih ili nevjerodostojnih dokumenata rezultira odbijanjem zahtjeva za vizu.