- Objavljeno: 01.10.2013.
Predstavljen novi sustav hrvatske gospodarske diplomacije
Predstavljajući novi sustav gospodarske diplomacije, prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić naglasila je kako je oporavak...
Predstavljajući novi sustav gospodarske diplomacije, prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić naglasila je kako je oporavak hrvatskog gospodarstva nacionalni prioritet, pri čemu novi sustav gospodarske diplomacije nije čarobni štapić za plasman nečijeg proizvoda u inozemstvo ili brzo rješenje za izlazak gospodarstva iz krize. „Gospodarska diplomacija je nadogradnja kvalitetne gospodarske politike – dobre poslovne klime i konkurentnosti naših izvoznika, a vjerujem da imamo što pokazati svijetu“, kazala je ministrica.
Zamjenik ministrice Klisović podrobnije je predstavio novi sustav gospodarske diplomacije, naglasivši kako se, za razliku od prethodnih pokušaja koncipiranja gospodarske diplomacije, ovaj put radi o cjelovitom sustavu utemeljenom na analizi zatečenog stanja i kompetencija u MVEP; detaljnih komparativnih analiza modela i strategija najboljih gospodarskih diplomacija svijeta te, najvažnijeg - direktno postavljenih konkretnih zahtjeva od strane hrvatskih izvoznika i poslovnih udruženja.
„Ovo rješenje po prvi put sadrži sve relevantne elemente za suvremen, funkcionalan i trajno održiv sustav gospodarske diplomacije – od prilagođenog institucionalnog ustroja, određivanja prioritetnih tržišta, novih kategorija diplomatskog komuniciranja i upravljanja informacijama, prilagodbe lokacija naše diplomatsko-konzularne mreže, nove institucionalne kulture fokusirane na rezultat ostvaren u korist hrvatskih tvrtki i građanina“, kazao je zamjenik Klisović.
Glavni elementi gospodarske diplomacije su:
1. Ostvarivanje sinergije vanjske i trgovinske politike
Pripajanje Državnog ureda za trgovinsku politiku Ministarstvu omogućit će postizanje sinergije onih kompetencija nužnih za davanje kvalitetne podrške izvozu - stručnog znanja o trgovini s jedne strane, te učinkovitog korištenja infrastrukture u inozemstvu, poznavanja prilika u inozemstvu te rada s izvoznicima s druge strane, a u svrhu uspješnog vanjskopolitičkog djelovanja.
2. Povjerenstvo za internacionalizaciju
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova je – na izričit zahtjev hrvatskih izvoznika - iniciralo osnivanje Povjerenstva Vlade za internacionalizaciju hrvatskog gospodarstva, u čijem radu će ravnopravno sudjelovati i predstavnici hrvatskih poslovnih udruženja. To je jedan od način na koji će rad gospodarske diplomacije biti usko koordiniran s našim važnim partnerima u zemlji, poput HGK, HIZ-a, HUP-a i HOK-a. Povjerenstvo će: definirati smjernice politike hrvatskog izvoza; integrirati izvozne politike s politikom stranih ulaganja; koordinirati nastupe svih relevantnih dionika u promociji hrvatskog gospodarstva u inozemstvu; jasno definirati usluge veleposlanstava za izvoznike. Zajedno s hrvatskim izvoznicima, napravljena je i lista usluga koje nudi mreža diplomatsko-konzularnih predstavništava u inozemstvu te Ministarstvo na svojim web stranicama.
• Na našem websiteu izvoznici mogu zatražiti od naših veleposlanstva uslugu s definirane liste usluga. Njihov zahtjev ćemo pratiti kroz u tu svrhu osmišljeni interni customer relationship management sustav i na njega imati obvezu odgovoriti u najkraćem vremenskom roku.
• Primanje izvoznih prilika prikupljenih u našim veleposlanstvima, posredstvom poslovnih udruženja i klastera konkurentnosti, elektronskom poštom i u relevantnom vremenskom roku.
• Izvoznici MVEP-u mogu elektronskim putem prijaviti trgovinske barijere, koje ćemo potom pojedinačno i sustavno rušiti.
• Objavljujemo detaljne gospodarske informacije o stranim tržištima i gospodarskim odnosima Hrvatske sa svijetom. Na našem websiteu objavljivat ćemo sve (do sada interne) informacije koje bi mogle biti korisne izvoznicima, a koje nisu osjetljive ili povjerljive prirode.
4. Prioritetna tržišta
S obzirom na ograničene raspoložive resurse, ne možemo jednako kvalitetno pokrivati 193 zemlje svijeta. Zato smo po zajedno s našim izvoznicima definirali one zemlje na koje ćemo u našem radu staviti najveći naglasak.
5. Ljudski resursi
Posvetit ćemo značajnu pažnju jačanju ljudskih resursa kroz: prijenos vještina najboljih svjetskih diplomacija i stažiranje u vodećim hrvatskim izvoznim kompanijama; ugrađivanje gospodarski relevantnih kriterije za ocjenjivanje diplomata; angažman lokalnih ugovornih zaposlenika na prioritetnim tržištima s obzirom na njihovu trajniju prisutnost, bolje poznavanje tržišta i jezika te jezik razgranatu mrežu poznanstava.
6. Prilagodba lokacija diplomatsko-konzularnih predstavništava
Sukladno potrebama i interesima hrvatskog gospodarstva, krećemo prilagodbu lokacija naših diplomatsko-konzularnih predstavništava, uključujući i naših počasnih konzula.
7. Institucionalna kultura usmjerena na korisnika
U radu uperenom prema opipljivom i direktnom boljitku poreznih obveznika, poticat ćemo angažman, posvećenost i proaktivnost. Prilagođavamo kategorije diplomatskog komuniciranja potrebama gospodarstva, a Zrinjevac će davati punu i kontinuiranu podršku DKP mreži i počasnim konzulima uz cjelovite upute. Pratit ćemo svaki pojedini zahtjev kroz unaprijeđeni tehničko-komunikacijski sustav kojeg smo osmislili na temelju 'customer relationship managementa', uz jasno definirane rokove.
Prezentacija novog sustava hrvatske gospodarske diplomacije (PDF)