- Objavljeno: 29.11.2006.
Ministrica mr. sc. Grabar-Kitarović sudjelovala je u radu osmog susreta Nacionalnog foruma o pristupanju Europskoj uniji na temu „Zaštita potrošača“
Ministrica vanjskih poslova i europskih integracija mr. sc. Kolinda Grabar-Kitarović sudjelovala je u radu osmog susreta Nacionalnog foruma o pristupanju Europskoj uniji na temu „Zaštita potrošača“, danas, 29. studenog 2006. godine, u Šibeniku
Okupljenima se obratila i gradonačelnica Šibenika Nedjeljka Klarić, koja je istaknula kako proces pristupanja Europskoj uniji otvara put ka razvitku civilnog društva, te kvalitetnijem dijalogu između predstavnika državne i lokalne vlasti s građanima. Gradonačelnica Klarić pozdravila je Nacionalni forum u Šibeniku kao još jedan doprinos prema ostvarenju cilja kojem bi trebali težiti svi segmenti društva – stvaranju zadovoljnijeg građanina. Riječ je potom preuzeo župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk, koji je napomenuo da je, s obzirom na to da Hrvatska ulazi u društvo razvijenih potrošačkih zemalja, upravo sad pravo vrijeme da potrošač dođe u središte pozornosti. Okupljenima se obratila i pomoćnica ministra gospodarstva, rada i poduzetništva Ema Culi, koja je naglasila kako je zaštita potrošača multidisciplinarno područje koje zahtijeva neprestano praćenje i prilagodbu. Pomoćnica ministra Culi upoznala je nazočne s predstojećim promjenama u legislativi u području zaštite potrošača, te projektima koji su usmjereni prema boljoj edukaciji potrošača i učinkovitijoj zaštiti njihovih prava, naglasivši kako su za te projekte izdvojena značajna sredstva iz državnog proračuna i CARDS programa.
Predstavnici Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva predstavili su prioritete hrvatske državne uprave u području zaštite potrošača, te konkretne projekte koji se odnose na uspostavu specijaliziranih savjetovališta za potrošače, alternativnih mehanizama rješavanja sporova, jačanje administrativnih kapaciteta i snažniju potporu radu udruga za zaštitu potrošača. Sudionici Foruma složili su se kako je posljednjih godina Hrvatska postigla značajan napredak u području zaštite potrošača, no i da hrvatski građani još uvijek nisu adekvatno informirani i educirani o ovoj temi, te su u tom kontekstu napomenuli kako postoje planovi za uvođenje ove teme u obrazovne programe osnovnih i srednjih škola. Također su se složili kako bi udruge za zaštitu potrošača trebale biti jedinstvene u svom djelovanju, kako bi građani trebali što češće koristiti postojeće izvansudske mehanizme rješavanja sporova (kao što su Sud časti pri Hrvatskoj obrtničkoj komori i Hrvatskoj gospodarskoj komori), te kako bi lokalna uprava i samouprava trebala preuzeti svoj dio odgovornosti kad je u pitanju zaštita prava potrošača. Izražena je i želja da se nastavi s javnom raspravom o ovoj temi, s obzirom na to da je zaštita potrošača vrlo široko područje u kojem proces učenja nikad ne prestaje.
Uz spomenute sudionike Nacionalnog foruma u Šibeniku, prisustvovali su i mnogi drugi predstavnici vlasti, državne uprave, lokalne uprave i samouprave, udruga za zaštitu potrošača, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca i drugi.