Rezultati Javnog natječaja za dizajn vizualnog identiteta i za slogan informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji

U petak, 1. srpnja 2011. godine Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija kao naručitelj Javnog natječaja za dizajn vizualnog identiteta i za slogan informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji, objavilo je rezultate natječaja.

Prezentacija nagrađenih radova:
1. grupa – Vizualna komunikacija: dizajn vizualnog identiteta – šifra Z038 - Innovo DDB d.o.o.
2. grupa – Verbalna komunikacija: slogan – šifra S097 - Innovo DDB d.o.o..

Natječaj je bio podijeljen na 2 (dvije) grupe:
1. grupa – Vizualna komunikacija: dizajn vizualnog identiteta
2. grupa – Verbalna komunikacija: slogan

Natjecatelji su mogli dostaviti natječajni rad za jednu ili obje grupe.

Na natječaj za dizajn vizualnog identiteta – znak ukupno je pristiglo 67 radova, od čega je uz 52 rada dostavljena sva tražena dokumentacija, dok dokumentacija uz 15 radova nije bila u skladu s Općim uvjetima natječaja.

Na natječaj za verbalnu komunikaciju – slogan ukupno je pristiglo 130 radova, od čega je uz 109 radova dostavljena sva tražena dokumentacija, dok dokumentacija uz 21 pristigli rad nije bila u skladu s Općim uvjetima natječaja.

Pet autora je svoje radove dostavilo izvan roka te su takvi radovi, isključeni iz razmatranja i vraćeni neotvoreni pošiljatelju.

Ocjenjivački sud od sedam članova, od kojih 4 člana predstavnici Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija te 3 člana predstavnici struke, odnosno predstavnici Hrvatskog dizajnerskog društva, Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta i Agencije Grey Zagreb, donio je većinom glasova odluku o odabiru idejnog rješenja za dizajn vizualnog identiteta – znak, natječajni rad pod šifrom Z038, autora Innovo DDB d.o.o. – društvo s ograničenom odgovornošću za promidžbu, Gajeva 36, Zagreb. Pobjednik natječaja za dizajn vizualnog identiteta – znak dobiva nagradu u iznosu od 20.000,00 kn.

Obrazloženje odluke Ocjenjivačkog suda:
Odabrani znak koristi snažan komunikacijski potencijal već etabliranog vizuala kada je u pitanju hrvatski identitet. Minimalnom intervencijom, “urezivanjem“ dvije horizontalne linije u gornji (crveni) kvadrat te jedne okomite u donji (plavi) sugerira se kratica EU. Tako kodiran osnovni vizual jasno komunicira željenu poruku: Hrvatska svom nedvojbenom identitetu pridodaje europsko obilježje. U tehničkom smislu znak je vrlo aplikativan što je u skladu sa brojnim potrebama u realizaciji projekta informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji.

Kao najbolje idejno rješenje za verbalnu komunikaciju – slogan, Ocjenjivački sud je većinom glasova odabrao slogan „Tu pripadamo“, natječajni rad pod šifrom S097, autora Innovo DDB d.o.o. – društvo s ograničenom odgovornošću za promidžbu, Gajeva 36, Zagreb. Pobjednik natječaja za verbalnu komunikaciju – slogan dobiva nagradu u iznosu od 20.000,00 kn.

Obrazloženje odluke Ocjenjivačkog suda:
Odabrani slogan „Tu pripadamo“ nametnuo se kao najbolje rješenje iz nekoliko razloga. Prije svega, slogan je afirmativan. Slogan je kratak. I slogan je dvoznačan: tu gdje jesmo, tu i pripadamo ('svoji na svome'); ali isto tako, sloganom se aludira i na pripadnost Hrvatske Europi. Slogan je stoga uključiv. Slogan, međutim, na suptilan način svakome daje razmišljati, sugerirajući jednostavan, logični zaključak, koji se sam od sebe nameće iako nije dorečen. Osim toga, slogan ima dugi rok primjene ili trajanja utoliko što se može lako rabiti kroz duže vremensko razdoblje, kako tijekom sadašnje informativne kampanje tako i sutra uoči samog referenduma. Premda se pripada nekamo, a ne negdje, kolokvijalna forma „Tu pripadamo“ komunikativnija je i znatno bolja od odgovarajućeg književnog oblika „Ovamo/Tamo pripadamo“, te je stoga i prihvaćena u ovom obliku zbog dvoznačnosti priloga „tu“ u govornome jeziku, koje se rabi i za „ovdje“ i za „tu“.





Ostale vijesti