Poletio prvi kineski domaće proizvedeni veliki putnički avion

Kina je učinila veliki korak prema naprijed postajući globalna zrakoplovna sila, budući da je njen prvi domaće proizvedeni veliki mlazni putnički zrakoplov, C919, poletio u petak. Let je učinio Kinu četvrtim proizvođačem velikih mlaznih putničkih zrakoplova, nakon Sjedinjenih Američkih Država, Zapadne Europe i Rusije. Također je označio prekretnicu za Komercijalnu zrakoplovnu korporaciju Kine (COMAC - Commercial Aircraft Corporation of China), proizvođača zrakoplova C919 sa sjedištem u Šangaju.

Zrakoplov sa dvostrukim motorima je uzletio sa Međunarodne zračne luke Pudong u Šangaju sa pet članova posade, no bez putnika.

Slovo "C" u nazivu zrakoplova označava Kinu (China) i COMAC, dok 9 simbolizira "zauvijek" u kineskoj kulturi, a 19 predstavlja 190 sjedala pri punom kapacitetu. Sa standardnim doletom od 4.075 kilometara, zrakoplov uskog trupa je usporediv sa unaprijeđenim Airbusom 320 i Boeingom 737 nove generacije i označava ulazak Kine na globalno zrakoplovno tržište.

Državno vijeće je 2007. odobrilo planove za razvoj velikog putničkog mlažnjaka. Prvi C919 je sišao sa proizvodne trake u studenom 2015. Više od 200.000 tehničara je radilo na projektu. Mlažnjak je dizajniran i proizveden u Kini, a izrađen je resursima iz zemalja diljem svijeta. Postignuće je u globalnoj suradnji, rekao je Wu.

Zrakoplov C919 sačinjavaju dijelovi od preko 30 globalnih dobavljača kao što je tvrtka Honeywell International Inc. Njegovi motori su izrađeni zajedničkim poduhvatom tvrtki General Electric i Safran Aircraft Engines. Let je označio kulminaciju uspješne suradnje između tvrtje Safran i Kine.



Priopćenja