Globalno havarija, a u RH oporavak

Nepovoljna kretanja cijene nafte utjecale su i na poslovanje brodograditelja, koji su na svjetskoj razini lani ugovorili gotovo 40 posto manje novih poslova u odnosu na također nepovoljnu 2014., a takav je trend nastavljen i u ovoj godini. U cijeloj 2015., naime, ugovorena je gradnja novih 1348 brodova, a vrijednost im je ukupno 81,8 milijardi USD.

U prvih pet mjeseci ove godine broj novih ugovorenih gradnji manji je za 78 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine - ugovori su sklopljeni za 142 broda, a vrijednost im je 15,7 milijardi dolara.

No, u Hrvatskoj je situacija nešto povoljnija. Direktor Hrvatske brodogradnje Jadranbrod Siniša Ostojić kaže kako su se, ukupno gledajući, naši veliki brodograditelji nakon privatizacije 2013. malo oporavili i, što je važno, umjesto barži koje su manje zahtjevne i financijski vrijedne, sada ugovaraju brodove.

Trenutačno u knjizi narudžbi Uljanik, 3. maj, Brodosplit i Brodotrogir imaju 43 broda ukupne vrijednosti 1,9 milijardi dolara, s tim da su lani ugovorili 15 brodova vrijednih 690 milijuna dolara. Toj statistici treba pridodati i upravo objavljen ugovor pulskog Uljanika za gradnju broda za prijevoz željezničkih vagona za kazahstanskog naručitelja. Hrvatska je trenutačno u svjetskoj knjizi narudžbi brodova plasirana na 10. mjestu po tonaži ugovorenih brodova, s udjelom od 0,30 posto.

(Poslovni dnevnik)



Priopćenja