Hrvatska čokolada na trećem mjestu izvoznih proizvoda

Hrvatska čokolada u devet je mjeseci 2015. bila na visokom trećem mjestu izvoznih proizvoda. Izvezli smo 13,4 tisuće tona čokolade i proizvoda od kakaa za 58,42 milijuna eura, što je u odnosu na 35,12 milijuna eura iz istog razdoblja godinu prije snažan rast izvoza od 66 posto. No kako je čokolada i treći uvozni proizvod u poljoprivredno-prehrambenoj strukturi, i dalje postoji znatan vanjskotrgovinski deficit, koji je pak s 35 milijuna u devet mjeseci 2014. lani smanjen na 22 milijuna eura. Lani smo u devet mjeseci uvezli 80,48 milijuna čokolade i proizvoda od kakaa, što je rast od 14 posto, po čemu čokolada u ukupnom poljoprivredno-prehrambenom izvozu Hrvatske čini 4,9 posto udjela, a u uvozu 4,1 posto.

Kako piše Večernji list, Braco i Seka pritom su tek dio bogatog hrvatskog portfelja kojim se slade i globalno. Još od 1950. te se čokolade prodaju od Švicarske i Jordana do SAD-a i Australije, dok Kraš uz već prokušana svjetska tržišta svojim proizvodima krči put i u Aziju, Japan i Južnu Koreju. Ove godine obilježava četiri desetljeća izvoza u SAD, gdje godišnje proda do 2000 tona svojih najjačih brendova poput Bajadere i Griotta.

Dobro uhodani slatki biznis s napolitankama u Saudijskoj Arabiji lani je pak rastao 20 posto u odnosu na godinu prije, na oko 4000 tona, što je već 12 posto ukupne proizvodnje Kraša, dok u Ujedinjene Arapske Emirate i Kuvajt, uz bok najboljim svjetskim trgovcima odlazi Krašev segment premium proizvoda. Hrvatski konditori vide šansu u izvozu u regiju i treće zemlje, a naročito u inovacijama.

(Poslovni dnevnik)



Priopćenja