Austrijska automobilska industrija i zelena tranzicija

Nakon što se kancelar Nehammer u govoru o budućnosti nacije izjasnio protiv zabrane proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem, naglasivši kako je Austrija s oko 80.000 zaposlenih u toj grani industrije, "neupitno zemlja automobila ", pokrenule su se rasprave o realnosti zelene tranzicije u austrijskoj automobilskoj industriji. Stručnjak za klimu i promet Heinz Högelsberger komentira kako austrijska automobilska industrija i nije toliko moćna. U Austriji se proizvode većinom dijelovi, no ne i gotovi automobili dok involvirani koncerni često rade izvan zemlje. To ujedno znači da se glavne upravljačke odluke - poput one koliko brzo i u kojoj mjeri će se cijeli niz proizvoda pretvoriti u električne  - rijetko donose u Austriji, već primjerice u Njemačkoj, BMW-u, VW-u i Daimleru: U okviru znanstvenog projekta CON-Labour Sveučilišta u Beču istražuje se ključno pitanje: koliko se austrijska automobilska industrija može pretvoriti u klimatski prihvatljivu i socijalno pravednu. U izvješću CON-Labour-a je istaknuto kako je položaj austrijske automobilske industrije u tom pogledu podređen a budućnost poduzeća uvelike ovisi o strategijama krajnjih proizvođača. Ipak se kancelarov stav, kada se promatra struktura austrijske industrije, čija je „gospodarska i tehnološka jezgra“ i dalje motor s unutarnjim izgaranjem, može donekle razumjeti. A prema CON-Labor-u je elektromobilnost ionako još u ranoj fazi pa se jeftiniji e-modeli u većim količinama očekuju na tržištu, tek kroz nekoliko godina. Prema riječima Högelsbergera u industriji se govori o desetogodišnjem jazu između Europe s jedne strane i SAD-a i Kine s druge strane. Primjerice, austrijska pošta je morala veću količinu  e-vozila nabaviti iz Kine jer u Europi nije postojao i ne postoji proizvođač  koji bi ih mogao u tom obimu proizvesti. No Högelsberger  je stajališta kako odgoda zabrane motora s unutarnjim izgaranjem neće bitno promijeniti situaciju te kako bi naknadno „buđenje“ kad dragocjeno vrijeme, za neizbježne socio-ekološke reforme prođe, moglo biti vrlo neugodno.

Pisane vijesti