Aktualizirano pitanje otvaranja novih LNG terminala u Italiji i povećanje eksploatacije plina iz vlastitih izvora

Žurna potreba za nadomještanjem plina iz Rusije, čijim uvozom se u Italiji pokriva čak 38,2 posto potreba, aktualiziralo je pitanje otvaranja novih LNG terminala i povećanja eksploatacije plina iz vlastitih izvora. Italija je 2021. potrošila 76,1 milijardu kubičnih metara plina (+7,2 posto u odnosu na prethodnu godinu) od čega je svega 3,34 milijarde (-18,6 posto) porijeklom iz vlastitih nalazišta, što je daleko manje od 90-ih godina kad je iz vlastitih izvora dolazilo čak 20 milijardi kubičnih metara. Italija je izradila plan prema kojem bi se moglo eksploatirati još barem dodatnih 2 mlrd metara kubnih plina godišnje od čega bi 80 posto došlo iskorištavanjem novih nalazišta kod Sicilije (ENI je već ishodio sve potrebne dozvole), 5 posto iz Jonskog podmorja kod Crotonea i 15 posto dodatnim „istiskivanjem“ već gotovo presušenih plinskih polja u blizini Ravenne. Drugi dio plana je povećati kapacitet LNG terminala. Trenutne količine plina koje pristiže iz Rusije iznose oko 28 mlrd m3 godišnje. Raspoloživi kapacitet LNG terminala u Italiji bio bi dovoljan za prihvat još maksimalno 7 mlrd m3 te je jasno kako su Italiji potrebni novi LNG terminali. Proteklih godina već je bila donesena odluka o izgradnji dva nova postrojenja na lokacijama Gioia Tauro i Porto Empedocle, međutim, postupak izgradnje je zapeo u postupku ishođenja dozvola. Čak i kad bi se dozvole uspjele ubrzano izdati, postavljanje terminala bi trajalo najmanje tri godine. S obzirom na žurnost, talijanske energetske kompanije Eni i Snam predložile su brže rješenje: kupnju dva tankera za plin koji bi se mogli prenamijeniti u plutajuće terminale za LNG i usidriti u blizini luka. Procjenjuje se kako bi ovi terminali mogli omogućiti preradu do 5 milijardi kubičnih metara godišnje. Ovu opciju potvrdio je i ministar energetske tranzicije Roberto Cingolani koji je osim povećanja kapaciteta postojećih terminala najavio i postavljanje mobilnih plutajućih terminala, ali i izgradnju „novih struktura“.

Pisane vijesti