Budućnost nacionalnog zračnog prijevoznika „Alitalia“

Nacionalni zračni prijevoznik "Alitalia" i dalje niže gubitke i gubi tržišne udjele te joj je talijanska vlada po treći put odobrila odgodu vraćanja 900 milijuna eura državnog zajma kako bi mu  osigurali likvidnost do pronalaska rješenja.

U ovom trenutku, međutim, još uvijek nije pronađen model za uspješno restrukturiranje ovog gubitaša. Nakon povlačenja "Etihada"  krenula je potraga za novim strateškim partnerom kojeg je aktualna koalicijska vlada vidjela u Talijanskim željeznicama koje su pak, svoje sudjelovanje uvjetovale pronalaskom još jednog zračnog prijevoznika kao partnera u novoj strukturi.

Interes je iskazala "Lufthansa", ali pod uvjetom smanjenja broja zaposlenih, "Delta" te "Easy Jet" samo za europske letove.

U jednom trenutku činilo se da se nazire rješenje u partnerstvu Alitalie, Delte i Grupe Air France – KLM, koja je već jednom bezuspješno pokušala dovesti poslovanje Alitalie u profitabilnu sferu, ali je Grupa Air France - KLM u zadnji tren odustala od tog partnerstva. To se dogodilo nedugo nakon što je potpredsjednik Vlade Di Maio odlučio otputovati u Francusku kako bi iskazao podršku "Žutim Prslucima" što možda i nje slučajnost.

Time se i dalje produljuje neizvjesnost kompanije koja se putem sindikata već dugo protivi restrukturiranju s obzirom da bi isto predstavljalo smanjenje broja zaposlenih što bi u Vladi moglo izazvati političku krizu.  



Priopćenja