Riječki i pulski brodograditelji prvi u svijetu primijenili novu tehnologiju

Pulski i riječki brodograditelji odvažili su se na pionirski iskorak. Prvi u svijetu u značajnom su obujmu primijenili lake kompozitne materijale na svojim novogradnjama. Rezultat toga je »Siem Cicero«, 200 metara dug i 32 metra širok brod za prijevoz automobila koji već nekoliko mjeseci plovi svjetskim morima i nosi titulu najštedljivijeg broda u svojoj klasi. Zahvaljujući primjeni ove inovativne tehnologije, ova ploveća grdosija koja na svojih 13 paluba može prevoziti 7.000 automobila, »olakšana« je za ukupno 800 tona zbog čega troši i do 2,4 tone goriva manje dnevno.

Za desetak dana, točnije 10. listopada, Siemovu novogradnju u riječkom »3. maju« obići će šezdesetak sudionika E-Lass konferencije koja će se održati u Puli. Riječ je o Europskoj mreži za lagane primjene na moru koja okuplja dionike zainteresirane za lagani dizajn u pomorskoj industriji. E-Lass ima više od 200 članova iz 25 različitih zemalja koji nastoje olakšati aktivnosti i razmjenu informacija u poticanju razvoja laganog dizajna. Dogodilo se, eto, da se upravo jedno hrvatsko brodogradilište odvažilo na prvu značajniju primjenu lakih materijala na novogradnjama u svijetu što nesumnjivo budi velik interes kod sudionika ove E-Lassove konferencije, što se može iščitati već iz njezine najave i poziva na dolazak u Pulu.

Uz svjetski poznatu tvrtku Diaba, na optimizaciji i samoj izradi panela uključene su dvije domaće tvrtke, Bonum i Brzoglas. U Uljaniku naveliko hvale vrhunsku kvalitetu kompozitnih panela s Diabovom Divinycellovom jezgrom, koju je izradila vrtka Brzoglas iz Kaštel Novog koja se, među ostalim, bavi proizvodnjom proizvoda od plastike.

Nova tehnologija na Uljanikovim car-carrierima dobila je sva potrebna odobrenja od klasifikacijskog društva Bureau Veritasa i ostalih institucija, a u našem najvećem brodogradilištu ne misle na tome stati. U bliskoj suradnji s partnerima iz ovog posla i kroz sudjelovanje u drugim EU projektima u koje su uključeni, u Uljaniku razmatraju kako ova rješenja primijeniti i na drugim brodovima.

(Novi list)



Priopćenja