Online prodaja u Kini u sve većem zamahu

Korisnici interneta diljem Kine u nedjelju su masovno sudjelovali još jednom online 'šoping festivalu' kojim je obilježena sredina 2017. Podsjećamo kako je Dan samaca ili 11. studenoga, koji je najveći online šoping festival u Kini pokrenut od strane Alibabina Tmalla, dok je 18. lipnja pokrenut od strane njihovog najvećeg rivala JD.com-a.

I druge tvrtke odmah su se pridružile trendu s posebnim ponudama kako bi privukle više kupaca. JD.com je u nedjelju prijavio kako se dobit u prvom satu prodaje udvostručila u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tmall je utržio 100 milijuna yuana (14,71 milijuna američkih dolara) u samo sedam minuta nakon otvaranja. Drugi kineski div e-trgovine suning.com svjedočio je četverostrukoj dobiti u odnosu na godinu ranije.

Među top pet željenih predmeta na listi kupaca koji naručuju s JD.com su mobilni telefoni, računala s ravnim ekranom, prijenosna računala i hrana za novorođenčad.  Kako bi svježa hrana došla do potrošača u najkraćem mogućem roku, Tmallov lanac hladne hrane sve obavlja na vrijeme. Njegova dnevna dostava svježe hrane dostiže skoro 500 tona.

Korištenjem 'pametnog' skladišta potrebne su samo tri minute da se pošiljka s polica usmjeri na automatiziranu pokretnu traku. Osim toga, platforme za e-trgovinu čak koriste i dronove kako bi obavile brzu dostavu. Jedan od njih je i suning.com koji je za šoping maniju 18. lipnja koristio dronove kako bi pošiljke čim prije stigle kupcima u udaljenim selima.

JD.com koristi proširenu i virtualnu realnost kako bi ponudio interaktivno potrošačko iskustvo tako da su u čitav proces dostave uključeni roboti, automatski navođeni automobili i dronovi. Čelnik JD-jeva ureda za marketing Xu Lei istaknuo je kako će maloprodaja biti vođena promjenama u navikama potrošača i tehnološkom nadogradnjom.

Velika potrošnja uslijedila je nakon usporavanja kineskog gospodarstva s obzirom da drugo po veličini gospodarstvo svijeta radi na premještaju s ovisnosti o izvozu i investicijama na potrošnju. Rast investicija u nekretnine usporio je u svibnju po prvi puta nakon studenog prošle godine, no maloprodaja je u istom mjesecu porasla 10,7 posto na godišnjoj razini potaknuta snažnom online prodajom što upućuje na jaku potrošnju koja se nastavlja. Podsjećamo kako je Kina najveće svjetsko tržište za online trgovinu s oko 467 milijuna online potrošača koji su prošle godine potrošili oko 26,1 trilijun yuana što je porast od 19,8 posto na godišnjoj razini.



Priopćenja