Latinoameričko tržište – nove prilike za hrvatske tvrtke

Na seminaru ELANBiz – Vaš ulaz na latinoamerička tržišta predstavljana je Europska i latinoamerička poslovna mreža koju financira EU a namijenjena je unaprjeđivanju i olakšavanju poslovanja europskih tvrtki na tržištima sedam zemalja Latinske Amerike – Argentine, Brazila, Čilea, Meksika, Perua, Kolumbije i Kostarike. ELANbiz je poslovni informacijski servis namijenjen europskim malim i srednjim tvrtkama, dok je a ELAN Network poslovna inovacijska mreža, koja pomaže gospodarstvenicima u povezivanju i pronalasku poslovnih partnera na tržištu Latinske Amerike.

"Zemlje Latinske Amerike čine tek 0,5 posto međunarodne robne razmjene Hrvatske sa svijetom, a pritom se najviše razmjene postiže s Brazilom, Kolumbijom, Argentinom, Meksikom i Čileom, kamo Hrvatska najviše izvozi proizvode elektroindustrije, strojogradnje, brodogradnje, kemijske industrije itd., a uvozi proizvode prehrambene, kemijske industrije itd.", kazala je Lozika Mašić iz Sektora za međunarodne poslove i EU HGK, dodajući da potencijal za razvoj ima i turizam, a Hrvatsku posjećuju najviše gosti iz Brazila i Argentine.

Radoslav Ostermann iz Instituta Ruđer Bošković predstavio je ELAN Network, mrežu pomoću koje se gospodarstvenicima mogu subvencionirati troškovi poslovnog putovanja u Latinsku Ameriku. Projekt za partere ima gospodarske komore u Latinskoj Americi i druge institucije. Njime se potiču poslovni susreti putem događanja koja se jednom godišnje organiziraju u tim zemljama te se nastoji privući domaće i tvrtke iz EU. "Ove godine 60 će tvrtki dobiti dijelom pokrivene troškove (1.200 eura po tvrtki), a događanja iz područja poput obnovljive energije, ICT-a, novih materijala i biotehnologije održavaju u Kostarici, Argentini, Čileu, Brazilu i Kolumbiji", napomenuo je Ostermann te istaknuo važnost hrvatske dijaspore koja može biti od velike pomoći tvrtkama te važnost pronalaska lokalnog partnera za poslovanje na tim tržištima.

(HGK)



Priopćenja