Prvaci ICT-a napreduju nepredvidljivim koracima

Posljednje istraživanje tvrtke IDC Adriatics sugerira da je hrvatsko informacijsko tržište prošle godine radilo relativno uspješno: u odnosu na 2014. poraslo je za 10,8 posto i dosegnulo vrijednost od 7,13 milijardi kuna. Solidni rezultati zabilježeni su u prodaji pametnih telefona, raste aktivnost na tržištu poslužitelja i, malo manje, IT usluga i softvera. Iako su prognoze u vrijeme političkih i inih previranja nezahvalne, analitičari očekuju daljnji rast od 6,5 posto na godinu uz procjenu da će tržište do 2020. dosegnuti vrijednost od 9,75 milijardi kuna.

Ova je godina nepredvidljiva – osim krize u Hrvatskoj tu je svjetska kriza koja visi na koncu. „Malo smo oprezniji s planovima rasta nego na početku godine, ali ne zaustavljamo ih do kraja“ – kaže o aktualnoj situaciji Nikola Dujmović, predsjednik Uprave Spana, tvrtke koja je u lipnju zaslužila prestižnu titulu ‘Microsoftova partnera godine’, a i prva je prema ostvarenim prihodima u 2015. među tvrtkama registriranima za računalno programiranje. Upravo završavaju golem projekt u Pragu koji bi mogao biti pravi izvozni uspjeh, kaže Dujmović, ali u drugoj polovini godine.

Brzorastući izdanci Dok Combis, Span, CS Computer Systems, IN2 grupa, Infinum, Repsly, Microsoft, HP, Lenovo, TIS, Ericsson Nikola Tesla itd. ostaju prepoznati prvaci ICT-a, na tržištu je u posljednjim godinama uočljiv procvat i brz uspon tvrtki koje nude jedinstvene ili specijalizirane usluge.

Među njima je Serengeti, koji je pronašao svoju nišu i bilježi dojmljiv rast. Svaka tvrtka koja brzo raste ili ima velike potrebe za razvojem aplikacija prema mjeri klijenata ne može zadovoljiti potrebe isključivo vlastitim snagama. „Naše ciljano tržište upravo su takve tvrtke u Hrvatskoj i Zapadnoj Europi jer one traže dugoročnog partnera i prepoznaju prednosti našega modela strateškog izdvajanja“ – navodi Goran Kalanj, generalni direktor Serengetija.

Slične, slatke muke s brzim rastom i izazovima povezanima s pronalaskom stručnjaka ima i Nanobit, tvrtka čije zabavne aplikacije dobro prolaze u svijetu. „U ovom trenutku surađujemo sa 142 agencije i jedina smo tvrtka u regiji koja s ozbiljnim namjerama radi na regionalnom širenju. Imamo tvrtku u Srbiji, poslujemo u BiH i Crnoj Gori, gdje smo također vodeći ponuđač softvera Dimedia nekretnine, a planiramo se širiti i u Makedoniju. Naš je cilj u dvije godine izići iz navedenih okvira i na svjetsko tržište“ – rekao je Dario Žgela, direktor Dimedia internet tehnologije, dodavši da se tvrtkin uspjeh temelji na kontinuitetu.

U tvrtki APIS IT, drugoj u Hrvatskoj prema ostvarenim prihodima u 2015. u djelatnosti računalnog programiranja, kažu da njihovo poslovanje ponajprije ovisi o strateškim odlukama njihovih vlasnika, Republike Hrvatske i Grada Zagreba. Do sada se pokazalo da je prepoznata važnost započetih projekata informatizacije javne uprave te da je uloga APIS IT-a ostala nepromijenjena kad je riječ o ulozi nositelja aktivnosti Centra dijeljenih usluga (CDU). Budući da je APIS IT glavni realizator projekata e-Građani, e-Planovi i sličnih, očekuju da će i u budućnosti imati važnu ulogu u daljnjem razvoju platformi nužnih za postizanje digitalizirane javne uprave.

„Budući da je APIS IT bio glavni izvođač prilagodbe IT sustava porezne i carinske uprave propisima EU i nekih drugih informacijskih sustava u državnoj upravi, nakupljeno znanje prenijet će se zemljama koje žele postati članice EU, a koje svoje procese moraju uskladiti s Unijinim zakonodavstvom. Naše rješenje fiskalizacije svakako je projekt koji ima velik izvozni potencijal i za koji postoji interes u nekim regionalnim zemljama, pa čak i izvan Europe. Interes postoji i za e-Trošarine, Osobni korisnički pretinac u sustavu e-Građani itd.“ – nabrajaju u APIS IT-u.

(Lider)



Priopćenja