Puno prostora za rast domaćih franšiza

U Hrvatskoj posluje oko 170 franšiznih marki, na tisuću prodajnih mjesta i uz 16 tisuća zaposlenih, ali domaćih franšiza samo je dvadesetak pa je otvoren velik prostor za rast, a time i povećan izvoz, neki su od naglasaka s Međunarodnog sajma franšiza, financijskih i konzultantskih usluga FEC 2016., koji je u četvrtak počeo u Opatiji.

Na sajmu u organizaciji HGK - Županijske komore Rijeka, sudjeluju predstavnici franšiznih tvrtki, turističkih zajednica, gospodarskih i obrtničkih komora, financijskih institucija, lokalne i područne uprave i drugi.

Predsjednik Županijske komore Rijeka Vidoje Vujić kaže da je franšizno poslovanje jedno od najraširenijih poslovnih strategija ekonomski najstabilnijih zemalja svijeta, a franšiza česta ulaznica u poduzetništvo, ali da je u Hrvatskoj franšiznim poslovanjem zaposleno znatno manje ljudi nego u razvijenijim zemljama.

Potpredsjednica Europske franšizne federacije Ljiljana Kukec ističe da domaći poduzetnici mogu u posao ugraditi franšizni poslovni model i tako se puno lakše širiti i izvoziti.  Najavila je da će Zajednica franšiznog poslovanja pri HGK nastojati poduprijeti poduzetnike u kreiranju franšiza kako Hrvatska više ne bi bila na svjetskom začelju po broju nacionalnih franšiza. Za razliku od Hrvatske, Mađarska i Slovenija imaju oko 50 posto, a Italija čak 95 posto domaćih franšiza, navela je.

Cilj sajma FEC 2016. je da se uspješne hrvatske i međunarodne franšizne tvrtke te ponuđači financijskih usluga i drugi tijekom dva dana predstave potencijalnim franšizerima i poduzetnicima.

(Hina) 



Priopćenja