FER postao član HIZ-a

Zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva pristupio je udruzi Hrvatski izvoznici (HIZ) i tako postao prva visokoobrazovna ustanova koja je član HIZ-a. Temeljni cilj članstva je povezivanje znanosti i obrazovnog sektora s gospodarstvom u cilju afirmacije hrvatskog izvoza, istaknuli su predsjednik HIZ-a Darinko Bago i dekan FER-a Mislav Grgić.

Bago je rekao kako je pristupanje FER-a udruzi Hrvatski izvoznici na neki način poziv i ostalim znanstvenim i obrazovnim ustanovama da im se pridruže. Prvi korak suradnje je promicanje znanja i izvrsnosti te primjena tih znanja u gospodarstvu i industriji kako bi se potaknuo izvoz. Suradnja će se ogledati i u organiziranju radionica i seminara na kojima će primjerice biti riječi o organiziranju start-up-ova, kako i na koji način doći do sredstava iz EU fondova jer je FER među najuspješnijim ustanovama koje povlače sredstva iz fondova, naveo je Bago. Dodao je i kako će FER pomoći u procesu koji je već krenuo u svijetu, a to je digitalna ekonomija, digitalno društvo i digitalna poduzeća.

Grgić je kazao kako je povezivanje znanosti i gospodarstva od presudne važnosti za gospodarstvo. FER-u je posebno drago što je postao član HIZ-a jer je to udruga u kojoj FER prepoznaje svoju ulogu. FER ima dva smjera djelovanja koja imaju poveznicu s Hrvatskim izvoznicima - izvozi znanje te ima konkretne proizvode i inovacije koje izvozi na strana tržišta, istaknuo je.

"Što se tiče izvoza znanja, FER je prva i stožerna institucija po privlačenju EU fondova. Od 2009. do 2014. godine privukli smo 16 milijuna eura, a u zadnjih godinu dana više od 50 milijuna kuna kroz različite programe", kazao je Grgić. To, kako je istaknuo, pokazuje da se i na međunarodnom tržištu njihovo znanje cijeni i da mogu konkurirati vrhunskim istraživačkim institucijama na tim natječajima.

Što se tiče konkretnih proizvoda, Grgić je rekao kako imaju konkretne inovacije koje izvoze u Japan, Austriju, Njemačku, surađuju s Belgijom itd. Grgić od Vlade i resornih ministarstava očekuje da stimulira izvoznike, a kako bi se potaknulo mlade da ostanu u Hrvatskoj potrebno je osigurati dobre uvjete na tržištu rada, mogućnost da otvaraju nove start-up kompanije itd.

(Hina)



Priopćenja