Kanadski brodarski prijevoznik u problemima

Jedan od najvećih kanadskih brodarskih prijevoznika, Algoma Central Corp., odlučio je „umiroviti“ 5 svojih brodova za prijevoz rasutog tereta. Kao jedan od razloga navodi se smanjenje potražnje za ugljenom i željeznom rudačom. Plovila će biti povučena iz upotrebe prije predviđenog roka jer na istom plovnom području, Velika jezera i rijeka St. Lawrence, posluje još nekoliko kompanija te je ponuda usluga prijevoza veća od potražnje. Još dva slična broda će biti povučena iz upotrebe kada Algomi tijekom 2017. i 2018. godine bude isporučeno 7 novih, efikasnijih brodova koji troše manje goriva, od čega će 5 brodova biti proizvedeno u hrvatskim brodogradilištima Uljanik grupe.

Isporuka ugljenom na plovnom putu „St. Lawrence Seaway“ u 2015., smanjila se za 41 posto, dok je cjelokupni kargo promet u prošloj godini doživio pad od 9 posto. Po svjetskom indeksu „Baltic dry“ ovo je jedan od najgorih perioda u zadnjih 30 godina za brodarsku prijevoznu industriju. Samo u Kini će u idućih 5 godina oko 1,8 milijuna poslova vezano uz industriju ugljena i čelika biti ukinuto. Brodarske kompanije koje su odlučile proširiti svoju flotu prije trenutne krize jer su smatrale da će se ekonomski rast nastaviti, prisiljene su staviti izvan upotrebne rekordan broj brodova.

Trenutna cijena na svjetskom tržištu otpadnog čelika je preniska te je Algoma odlučila da brodove koje povlači iz prometa neće još prodavati tvornicama koje otkupljuju otpadni (brodski) čelik (tvornice se nalaze u Indiji, Pakistanu i Bangladešu), već će ih ostaviti privezane u lukama u Velikim jezerima. Algoma je i u 2015. godini nastavila poslovati s profitom, ali im se dobit smanjila za više od polovicu u odnosu na 2014. godinu, sa 52,765 milijuna na 25,771 milijuna C$. Mnoge slične svjetske kompanije, kao grčki Star Bulk Carriers, prošlu su godinu završile s gubitkom od 460 milijuna US$ te su morale odgoditi kupnju već naručenih brodova.



Priopćenja