Ulaskom u EU povećan broj malih proizvođača jakih alkoholnih pića

Ulaskom Hrvatske u EU registrirano je 20.000 novih malih proizvođača jakih alkoholnih pića, iznosi Hrvatska gospodarska komora (HGK), ocjenjujući kako je jedan od alata za jačanje konkurentnosti tog sektora zaštita zemljopisnog podrijetla naziva proizvoda.

Intenziviranje proizvodnje i poticanje izvoza voćnih rakija, kako navode, dovelo je do ostvarenja deviznog priljeva u prvih devet mjeseci 2015. od 4,68 milijuna američkih dolara, u odnosu na uvoz u vrijednosti 2,6 milijuna dolara, što čini pozitivnu razliku od 2,06 milijuna dolara.

"Jedan od alata za jačanje konkurentnosti sektora proizvodnje jakih alkoholnih pića, što uključuje i voćne rakije, upravo je zaštita zemljopisnog podrijetla naziva proizvoda. Uz postojeće zaštićene proizvode na razini EU – Hrvatska loza, Hrvatska stara šljivovica, Slavonska šljivovica, Hrvatski pelinkovac, Zadarski maraschino i Hrvatska travarica, postoji prostor za proširenje zaštite zemljopisnog podrijetla jakih alkoholnih pića. Naši aduti su tradicija i autentičnost proizvoda", zaključila je pomoćnica direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Žaklina Jurišić.

(Poslovni dnevnik)



Priopćenja