POSTUPAK IZDAVANJA VIZA
GDJE PODNIJETI ZAHTJEV?
Zahtjev za vizu podnosi se najranije 3 mjeseca prije planiranog putovanja, u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Nur-Sultanu:
Ul. Kosmonavtov 62, Microdistrict Chubary
010000 Nur-Sultan, Kazakhstan
Tel: +7 7172 792 946
Fax: +7 7172 799 973
croemb.nur-sultan@mvep.hr
ili u viznom centru VFS Global – Nur-Sultan
Kabanbay Batyr ave 6/1, “Kaskad” Business Centre, 11th floor, office 111
010000 Nur-Sultan, Kazakhstan
Tel: +7 7172 788142 / info.croatiakz@vfshelpline.com / www.vfsglobal.com/croatia/kazakhstan/
ili u viznom centru VFS Global – Almaty:
Timiryazeva str. Building 28V, Alatau-Grand Business Centre, 1st floor, office 104
050040 Almaty, Kazakhstan
Tel: +7 727 3449297 / info.croatiakz@vfshelpline.com / www.vfsglobal.com/croatia/kazakhstan/
Dolazak u vizni centar nije potrebno prethodno najaviti. Dolazak u Veleposlanstvo potrebno je najaviti osim u iznimno žurnim slučajevima, kada se radi o članovima obitelji EU/EEA te žurnim humanitarnim slučajevima.
Zahtjeve za vizu mogu podnijeti isključivo državljani Kazahstana i osobe s odobrenom dozvolom boravka na području Kazahstana.
Zahtjev za vizu podnosi se osobno. Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi, i uz prethodni dogovor s Veleposlanstvom, stranac ne mora osobno podnijeti zahtjev, ali mora osobno pristupiti u Veleposlanstvo radi izdavanja vize.
OSNOVNA DOKUMENTACIJA UZ ZAHTJEV
Podnositelj zahtjeva za vizu za jedan ili dva ulaska prilaže policu odgovarajućeg putnog zdravstvenog osiguranja koje pokriva cijelo razdoblje boravka u Hrvatskoj.
Podnositelj zahtjeva za vizu za višekratni ulazak prilaže policu odgovarajućeg putnog zdravstvenog osiguranja koje pokriva razdoblje prvog planiranog boravka u Hrvatskoj.
Putno zdravstveno osiguranje sklapa se s osiguravajućim društvom u državi boravka. Ako to nije moguće, treba zatražiti putno zdravstveno osiguranje u drugoj državi.
Fizička ili pravna osoba iz Hrvatske, koja poziva podnositelja zahtjeva, može u njegovu korist sklopiti ugovor o putnom zdravstvenom osiguranju s osiguravajućim društvom iz Hrvatske.
Dokumentacija kojom se dokazuju:
Ako konzularni službenik ocijeni potrebnim može zatražiti i dodatnu dokumentaciju kojom će podnositelj obrazložiti zahtjev.
DOKUMENTACIJA KOJOM SE DOKAZUJE SVRHA BORAVKA
TURISTIČKI POSJET
Svrhu boravka i smještaj dokazuju:
POSLOVNI POSJET
Prilažu se:
Jamstveno pismo ispunjava jamac - pravna osoba iz Hrvatske.
Uz jamstveno pismo, jamac prilaže dokaz o likvidnosti (bon 1 ili bon 2 ili potvrda trgovačkog suda da nije pokrenut postupak likvidacije i dr.).
Jamstveno pismo mora biti ovjereno službenim pečatom i potpisom osobe ovlaštene za zastupanje. Veleposlanstvo/konzulat zadržava izvornik jamstvenog pisma.
Podnositelju zahtjeva uručuje se preslika jamstvenog pisma kako bi mogao, na traženje tijela nadležnog za kontrolu državne granice, predočiti dokaz o svrsi boravka u Hrvatskoj.
PRIVATNI POSJET (posjet obitelji, prijateljima)
SLUŽBENI POSJET
Stranac koji dolazi u Hrvatsku na poziv hrvatskoga državnoga tijela, radi sudjelovanja na međunarodnom skupu od javnog interesa ili radi sudjelovanja na manifestaciji koja se održava pod pokroviteljstvom Hrvatskoga sabora, Predsjednika Republike Hrvatske ili Vlade Republike Hrvatske, prilaže pozivno pismo hrvatskoga državnog tijela, odnosno organizatora međunarodnog skupa ili manifestacije.
U pozivnom pismo potrebno je navesti:
KULTURA
Prilaže se jamstveno pismo organizatora kulturnog događaja. U slučaju da je pozivatelj hrvatsko državno tijelo ili je riječ o međunarodnom skupu od javnog interesa ili manifestaciji koja se održava pod pokroviteljstvom Hrvatskoga sabora, Predsjednika Republike Hrvatske ili Vlade Republike Hrvatske, prilaže se pozivno pismo hrvatskoga državnog tijela, ili organizatora međunarodnog skupa ili manifestacije.
SPORT
Sudionici međunarodnog natjecanja prilažu pozivno pismo organizatora iz Hrvatske; u ostalim slučajevima prilaže se jamstveno pismo sportskog kluba ili saveza iz Hrvatske.
ZDRAVSTVENI RAZLOZI
Prilažu se: medicinski nalazi (ako je primjenjivo), službena isprava zdravstvene ustanove kojom se potvrđuje prihvat osobe i zdravstvena skrb u toj ustanovi, dokaz o uplati liječenja ili dokaz o dostatnim novčanim sredstvima za plaćanje liječenja.
OSTALA DOKUMENTACIJA
OSIGURANI SMJEŠTAJ
SREDSTVA ZA UZDRŽAVANJE TIJEKOM BORAVKA U HRVATSKOJ
SREDSTVO PUTOVANJA I NAMJERA POVRATKA U ZEMLJU BORAVIŠTA
Potrebno je priložiti:
VIZNA PRISTOJBA
Naplaćuje se na zahtjev za vizu, u trenutku podnošenja zahtjeva. Vizna se pristojba ne vraća ako je zahtjev za vizu odbijen.
Osobe oslobođene od plaćanja pristojbe:
Zahtjev za vizu podnosi se najranije 3 mjeseca prije planiranog putovanja, u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Nur-Sultanu:
Ul. Kosmonavtov 62, Microdistrict Chubary
010000 Nur-Sultan, Kazakhstan
Tel: +7 7172 792 946
Fax: +7 7172 799 973
croemb.nur-sultan@mvep.hr
ili u viznom centru VFS Global – Nur-Sultan
Kabanbay Batyr ave 6/1, “Kaskad” Business Centre, 11th floor, office 111
010000 Nur-Sultan, Kazakhstan
Tel: +7 7172 788142 / info.croatiakz@vfshelpline.com / www.vfsglobal.com/croatia/kazakhstan/
ili u viznom centru VFS Global – Almaty:
Timiryazeva str. Building 28V, Alatau-Grand Business Centre, 1st floor, office 104
050040 Almaty, Kazakhstan
Tel: +7 727 3449297 / info.croatiakz@vfshelpline.com / www.vfsglobal.com/croatia/kazakhstan/
Dolazak u vizni centar nije potrebno prethodno najaviti. Dolazak u Veleposlanstvo potrebno je najaviti osim u iznimno žurnim slučajevima, kada se radi o članovima obitelji EU/EEA te žurnim humanitarnim slučajevima.
Zahtjeve za vizu mogu podnijeti isključivo državljani Kazahstana i osobe s odobrenom dozvolom boravka na području Kazahstana.
Zahtjev za vizu podnosi se osobno. Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi, i uz prethodni dogovor s Veleposlanstvom, stranac ne mora osobno podnijeti zahtjev, ali mora osobno pristupiti u Veleposlanstvo radi izdavanja vize.
OSNOVNA DOKUMENTACIJA UZ ZAHTJEV
- zahtjev za vizu- ispunjava se latiničnim pismom, velikim tiskanim slovima, mora biti potpuno ispunjen i vlastoručno potpisan (VAŽNO: zahtjev mora biti potpisan na dva mjesta).
- Obrazac zahtjeva može se ispuniti i online na poveznici:
- https://crovisa.mvep.hr/default.aspx?langId=hr
- valjana putna isprava (rok valjanosti mora biti najmanje 3 mjeseca dulji od roka valjanosti vize, mora biti izdana u posljednjih 10 godina i sadržavati najmanje 2 prazne stranice za unošenje vize)
- fotografija u boji (35x45 mm)
- dokaz o uplaćenoj pristojbi
- dokaz o valjanom putnom zdravstvenom osiguranju – za pokriće troškova koji bi mogli nastati tijekom boravka u Hrvatskoj, zbog:
- hitne medicinske pomoći i/ili hitnog bolničkog liječenja, ili
- povratka u državu boravka zbog zdravstvenih razloga ili
- prijevoza u slučaju smrti
Podnositelj zahtjeva za vizu za jedan ili dva ulaska prilaže policu odgovarajućeg putnog zdravstvenog osiguranja koje pokriva cijelo razdoblje boravka u Hrvatskoj.
Podnositelj zahtjeva za vizu za višekratni ulazak prilaže policu odgovarajućeg putnog zdravstvenog osiguranja koje pokriva razdoblje prvog planiranog boravka u Hrvatskoj.
Putno zdravstveno osiguranje sklapa se s osiguravajućim društvom u državi boravka. Ako to nije moguće, treba zatražiti putno zdravstveno osiguranje u drugoj državi.
Fizička ili pravna osoba iz Hrvatske, koja poziva podnositelja zahtjeva, može u njegovu korist sklopiti ugovor o putnom zdravstvenom osiguranju s osiguravajućim društvom iz Hrvatske.
Dokumentacija kojom se dokazuju:
- svrha boravka,
- osigurani smještaj,
- osigurana sredstva za uzdržavanje tijekom boravka u Hrvatskoj, i za povratak u državu boravišta,
- sredstvo putovanja i namjera povratka u državu boravišta, ili mogućnost ulaska u treću zemlju
Ako konzularni službenik ocijeni potrebnim može zatražiti i dodatnu dokumentaciju kojom će podnositelj obrazložiti zahtjev.
DOKUMENTACIJA KOJOM SE DOKAZUJE SVRHA BORAVKA
TURISTIČKI POSJET
Svrhu boravka i smještaj dokazuju:
- hotel, hostel, kamp… - potvrda o hotelskoj ili drugoj rezervaciji smještaja, potvrda o uplaćenom turističkom aranžmanu (vaučer), organiziranom turističkom putovanju i dr.
- privatni smještaj – rezervacija smještaja kod privatnog iznajmljivača, uz presliku rješenja nadležnog ureda o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga, (rješenje lokalne uprave/obrtnice)
- korištenje (vlastite) nekretnine – dokaz o posjedovanju nekretnine (vlasnički list/zemljišno-knjižni izvadak), ugovor o najmu nekretnine; poziv/izjava stranog vlasnika
- nautički turizam – potvrda o rezervaciji/uplaćenom vezu u Hrvatskoj, izvadak iz registra brodica, potvrda o uplaćenom charteru
- jednodnevni izlet u Hrvatsku (iz Crne Gore, Bosne i Hercegovine) – potvrda turističke agencije o uplaćenom putovanju; potvrda i iznajmljivanju vozila (Rent a Car), i dr.
POSLOVNI POSJET
Prilažu se:
- Jamstveno pismo pravne osobe u izvorniku
Jamstveno pismo ispunjava jamac - pravna osoba iz Hrvatske.
Uz jamstveno pismo, jamac prilaže dokaz o likvidnosti (bon 1 ili bon 2 ili potvrda trgovačkog suda da nije pokrenut postupak likvidacije i dr.).
Jamstveno pismo mora biti ovjereno službenim pečatom i potpisom osobe ovlaštene za zastupanje. Veleposlanstvo/konzulat zadržava izvornik jamstvenog pisma.
Podnositelju zahtjeva uručuje se preslika jamstvenog pisma kako bi mogao, na traženje tijela nadležnog za kontrolu državne granice, predočiti dokaz o svrsi boravka u Hrvatskoj.
PRIVATNI POSJET (posjet obitelji, prijateljima)
- Prilaže se jamstveno pismo fizičke osobe u izvorniku
- Za supružnike, djecu i roditelje hrvatskih državljana: prilaže se vjenčani list ili rodni list
SLUŽBENI POSJET
Stranac koji dolazi u Hrvatsku na poziv hrvatskoga državnoga tijela, radi sudjelovanja na međunarodnom skupu od javnog interesa ili radi sudjelovanja na manifestaciji koja se održava pod pokroviteljstvom Hrvatskoga sabora, Predsjednika Republike Hrvatske ili Vlade Republike Hrvatske, prilaže pozivno pismo hrvatskoga državnog tijela, odnosno organizatora međunarodnog skupa ili manifestacije.
U pozivnom pismo potrebno je navesti:
- podatke o strancu: ime i prezime, datum i mjesto rođenja, državljanstvo, broj putne isprave, mjesto izdavanja i rok valjanosti putne isprave,
- svrhu dolaska, razdoblje u kojem će stranac boraviti u Hrvatskoj i podatke o smještaju,
- podatke o tome tko snosi troškove boravka stranca u Hrvatskoj, ime i prezime, dužnost (položaj, radno mjesto), adresu i broj telefona osobe za kontakt, od koje se mogu dobiti relevantne obavijesti o strancu.
KULTURA
Prilaže se jamstveno pismo organizatora kulturnog događaja. U slučaju da je pozivatelj hrvatsko državno tijelo ili je riječ o međunarodnom skupu od javnog interesa ili manifestaciji koja se održava pod pokroviteljstvom Hrvatskoga sabora, Predsjednika Republike Hrvatske ili Vlade Republike Hrvatske, prilaže se pozivno pismo hrvatskoga državnog tijela, ili organizatora međunarodnog skupa ili manifestacije.
SPORT
Sudionici međunarodnog natjecanja prilažu pozivno pismo organizatora iz Hrvatske; u ostalim slučajevima prilaže se jamstveno pismo sportskog kluba ili saveza iz Hrvatske.
ZDRAVSTVENI RAZLOZI
Prilažu se: medicinski nalazi (ako je primjenjivo), službena isprava zdravstvene ustanove kojom se potvrđuje prihvat osobe i zdravstvena skrb u toj ustanovi, dokaz o uplati liječenja ili dokaz o dostatnim novčanim sredstvima za plaćanje liječenja.
OSTALA DOKUMENTACIJA
OSIGURANI SMJEŠTAJ
- jamstveno ili pozivno pismo,
- rezervacija hotela ili potvrda o rezervaciji smještaja kod privatnog iznajmljivača,
- dokaz o najmu ili vlasništvu nekretnine u Hrvatskoj,
- dokaz o vlasništvu ili najmu brodice, jahte, ili potvrda o uplaćenom/rezerviranom charteru itd.
SREDSTVA ZA UZDRŽAVANJE TIJEKOM BORAVKA U HRVATSKOJ
- novčana sredstva u gotovini,
- sredstva bezgotovinskog plaćanja (putnički čekovi, kreditne kartice i dr.),
- bankovni izvod za posljednja 3 mjeseca, odgovarajuća potvrda o stalnim primanjima podnositelja zahtjeva ili osobe koja ga je dužna zakonski uzdržavati,
- ovjerena izjava kojom se treća pravna ili fizička osoba-sponzor obvezuje preuzeti troškove uzdržavanja, uz odgovarajući dokaz o solventnosti
SREDSTVO PUTOVANJA I NAMJERA POVRATKA U ZEMLJU BORAVIŠTA
- rezervacija povratne putne karte,
- prometna i vozačka dozvola (ako se putuje osobnim vozilom),
- potvrda o zaposlenju (ugovor o radu), školovanju,
- dokaz o vlasništvu nekretnina,
- dokaz o obiteljskim vezama u Kazahstanu i dr.
Potrebno je priložiti:
- zahtjev za vizu
- valjana putna isprava,
- fotografija u boji (35x45 mm),
- dokaz o sredstvu putovanja,
- dokaz o sredstvima za uzdržavanje,
- putno zdravstveno osiguranje,
- dokumentacija kojom se dokazuje mogućnost ulaska u zemlju konačnog odredišta (npr. viza)
VIZNA PRISTOJBA
Naplaćuje se na zahtjev za vizu, u trenutku podnošenja zahtjeva. Vizna se pristojba ne vraća ako je zahtjev za vizu odbijen.
Osobe oslobođene od plaćanja pristojbe:
- članovi uže obitelji hrvatskog državljanina (bračni drug i maloljetna djeca),
- djeca do navršenih dvanaest godina
- nositelji diplomatskih i službenih putovnica koji putuju službeno
- učenici, studenti, studenti na poslijediplomskim studijima te nastavnici u njihovoj pratnji koji dolaze u svrhu školovanja, studiranja i stručne izobrazbe
- predstavnici neprofitnih organizacija u dobi do 25 godina radi sudjelovanja na seminarima, konferencijama, sportskim, kulturnim ili obrazovnim događanjima u organizaciji neprofitnih organizacija
- članovi obitelji državljana država članica Europskog gospodarskog prostora (EU + Norveška, Island, Lichtenstein)