- Objavljeno: 18.04.2024.
Tri turske tvrtke predale ponudu za obnovu željezničke pruge Knin-Zadar
Krajem ožujka pristiglo je šest ponuda za obnovu željezničke pruge na relaciji Knin-Zadar, a od toga su tri ponude predane od strane trgovačkih društava iz Turske. Procijenjena vrijednost predmetne nabave iznosi 90 milijuna eura bez PDV-a i to za obnovu željezničke pruge dugačke 95 kilometara, otvorene u lipnju 1967., a koja se gradila punih 14 godina i njen dolazak značio je život za dotad prometno izolirani dio Dalmacije, odnosno zabačene dijelove Ravnih kotara i Bukovice. U Domovinskom ratu pruga je pretrpjela znatna oštećenja te više od desetljeća njome putuju samo teretni vlakovi.
Sve zaprimljene ponude u postupku spomenute nabave su bez PDV-a su unutar traženih gabarita, a dostavile su ih turske tvrtke Cengiz İnşaat Savayi - 84 milijuna eura, Dogus İnşaat - 89,8 milijuna eura i hrvatsko-turska zajednica ponuditelja Texo Molior i Yapi Merkezi İnşaat - 82,4 milijuna eura, austrijski Swietlesky - 69,7 milijuna eura, španjolska Cosma - 74,6 milijuna eura i kineski CCECC - 75,1 milijun eura. Projekt se financira iz zajma Europske investicijske banke. Nakon što HŽ Infrastruktura odabere izvođača i on bude uveden u posao, što bi se moglo dogoditi za nekoliko mjeseci, počet će teći rok od 48 mjeseci, odnosno četiri godine za modernizaciju pruge. Naime, trenutna prosječna brzina na predmetnoj pruzi je manja od 50 km/h, te je predviđeno da bude viša od 80 km/h. Osim obnove same pruge, obavljat će se radovi na 22 tunela i na željezničkim prijelazima.
Nakon završetka obnove pruge, plan je u budućnosti spojite je s lukom u Gaženici i zračnom lukom u Zemuniku, što predstavlja sljedeće faze projekta prometnog povezivanja ključnih zadarskih točaka koje nisu predmet ove nabave.
Pisane vijesti
Sve zaprimljene ponude u postupku spomenute nabave su bez PDV-a su unutar traženih gabarita, a dostavile su ih turske tvrtke Cengiz İnşaat Savayi - 84 milijuna eura, Dogus İnşaat - 89,8 milijuna eura i hrvatsko-turska zajednica ponuditelja Texo Molior i Yapi Merkezi İnşaat - 82,4 milijuna eura, austrijski Swietlesky - 69,7 milijuna eura, španjolska Cosma - 74,6 milijuna eura i kineski CCECC - 75,1 milijun eura. Projekt se financira iz zajma Europske investicijske banke. Nakon što HŽ Infrastruktura odabere izvođača i on bude uveden u posao, što bi se moglo dogoditi za nekoliko mjeseci, počet će teći rok od 48 mjeseci, odnosno četiri godine za modernizaciju pruge. Naime, trenutna prosječna brzina na predmetnoj pruzi je manja od 50 km/h, te je predviđeno da bude viša od 80 km/h. Osim obnove same pruge, obavljat će se radovi na 22 tunela i na željezničkim prijelazima.
Nakon završetka obnove pruge, plan je u budućnosti spojite je s lukom u Gaženici i zračnom lukom u Zemuniku, što predstavlja sljedeće faze projekta prometnog povezivanja ključnih zadarskih točaka koje nisu predmet ove nabave.