- Objavljeno: 25.07.2024.
Do kraja godine ugovor za najduži tunel u BiH: Projekt “težak” blizu milijardu i 100 milijuna KM
Iz Autocesta Federacije BiH navode kako je riječ o najskupljem projektu na cjelokupnoj autocesti procijenjene vrijednosti blizu milijardu i 100 milijuna KM. Cijela dionica autoceste Ovčari - tunel Prenj - Mostar Sjever bit će duža od 10 kilometara, a sama dužina desne tunelske cijevi je 10.165 metara, dok će lijeva biti 5 metara kraća. To će biti najveći tunel u BiH, a deveti u cijeloj Europi. Tijek natječajnog procesa definiran je Planom nabave za predmetnu dionicu, a definirani rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora je prosinac 2024.
Tunel će se graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda, propisanih Direktivom EU, odnosno s većim profilom i pregradama, ali iz Autocesta FBiH dodaju kako ključnu nepoznanicu i najveći rizik pri gradnji tunela čine stvarni uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel, usprkos provedenim obimnim i skupim geološkim istraživanjima.
Iako je rok za izbor izvođača prosinac ove godine, iz Autocesta FBiH naglašavaju kako su navedeni podaci podložni promjeni ovisno o tijeku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u evaluacijskom procesu.
Za izgradnju ove dionice prijavilo se osam kompanija, ali dvije su odmah eliminirane jer nisu ispunjavale uvjete. Na odobrenje EBRD-u poslane su kompanije „Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret“, „Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.“ i konzorcij „DL Limak Joint Adventure“. Izbor kompanije bit će poznat nakon što EBRD dostavi izvješće.
Pisane vijesti
Tunel će se graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda, propisanih Direktivom EU, odnosno s većim profilom i pregradama, ali iz Autocesta FBiH dodaju kako ključnu nepoznanicu i najveći rizik pri gradnji tunela čine stvarni uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel, usprkos provedenim obimnim i skupim geološkim istraživanjima.
Iako je rok za izbor izvođača prosinac ove godine, iz Autocesta FBiH naglašavaju kako su navedeni podaci podložni promjeni ovisno o tijeku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u evaluacijskom procesu.
Za izgradnju ove dionice prijavilo se osam kompanija, ali dvije su odmah eliminirane jer nisu ispunjavale uvjete. Na odobrenje EBRD-u poslane su kompanije „Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret“, „Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.“ i konzorcij „DL Limak Joint Adventure“. Izbor kompanije bit će poznat nakon što EBRD dostavi izvješće.