Spar postao lider maloprodaje na austrijskom tržištu

U prošloj godini je uslijed pandemije korone dolazilo do učestalih zaključavanja gospodarstava, rada od kuće i zatvorenih restorana, zbog čega se više kupovalo u supermarketima. Austrijskom maloprodajnom trgovačkom lancu Spar to je donijelo značajan rast prodaje od čak 16 posto na 8,32 milijarde eura, čime je po prvi puta prestignuo suparnika Rewe i postao lider maloprodaje. Više od dva desetljeća njemačka maloprodajna grupa Rewe (objedinjuje Adeg, Billu, Bipu, Merkur i Penny) dominirala je u Austriji. Tijekom 2019. tržišni udio Rewea je stagnirao, dok se udio Spara istovremeno povećavao. Posljedično, u 2020. Spar zauzima prvo mjesto s 34,6 posto ukupnog tržišnog udjela, što je potvrdio i izvršni direktor Spara Fritz Poppmeier. Godina pandemije donijela je Sparu snažan rast prodaje u organskoj liniji „Spar Natur pur", u Internet-prodaji, te vlastitoj marki za rad od kuće i kućno obrazovanje „Spar office". Maloprodaja prehrane također je ostvarila značajnu dobit u inozemstvu gdje je Spar na tržištima Italije, Slovenije, Mađarske i Hrvatske ostvario ukupnu prodaju u vrijednosti 6,2 milijarde eura, što je porast od 6,5 posto.

Spar grupa ostvarila je 2020. dodatna ulaganja u iznosu od 720 milijuna eura i zaposlila gotovo 5.000 novih djelatnika, od čega 4.200 u Austriji, gdje ta tvrtka ima preko 50.000 zaposlenika i jedan je od najvećih poslodavaca. Spar grupa također uključuje i sportski maloprodajni lanac Hervis. Iako je u ovom segmentu radi epidemije i posljedičnih zatvaranja neprehambenih dućana došlo do značajnih gubitaka, prodaja putem interneta se udvostručila. Hervisove trgovine, njih 234 u Austriji, Mađarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Bavarskoj i Češkoj ostvarile su ukupnu prodaju u vrijednosti 470 milijuna eura, što predstavlja 7 posto manje nego 2019. Ukupno gledajući, bruto prodaja grupe je 2020. iznosila 16,6 milijardi eura.

 



Priopćenja