Uspješno predstavljanje Grada Kaštela u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Londonu

U prostorijama Veleposlanstva Republike Hrvatske u Londonu 30. siječnja ove godine upriličeno je otvorenje izložbe pod nazivom „110 godina organiziranog turizma u Kaštelima – rodnom mjestu poznatog vina Zinfandel“, u organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Ujedinjenoj Kraljevini te u suradnji s Uredom HTZ-a u Londonu, Turističkom zajednicom Grada Kaštela, Muzejom Grada Kaštela te Srednjom školom „Braća Radić“ iz Kaštel Štafilića i uz podršku Grada Kaštela.

Izložbu je otvorio  hrvatski veleposlanik u Ujedinjenoj Kraljevini Igor Pokaz i pozdravio sve prisutne kratkim uvodom u priču o hrvatskom, odnosno kaštelanskom pretku američkog vina Zinfandel te ukazao na predanost Veleposlanstva u nastavku promocije raznih i dosad manje eksponiranih hrvatskih gradova i regija te njihovih autohtonih priča.

Zahvalivši se u ime gradonačelnika Kaštela Denisa Ivanovića na gostoprimstvu, dogradonačelnica dr. Jadranka Matok-Bosančić izrazila je uvjerenje kako će kaštelanska priča o stoljetnoj tradiciji turizma, kulturnoj baštini te eno i gastro ponudi pobuditi zanimanje britanske javnosti za buduću suradnju.

Direktorica TZ-a Grada Kaštela Nada Maršić poglavito je izdvojila značaj ove prve samostalne promocije Kaštela na britanskom tržištu, čiju je važnost potkrijepila i podacima o broju dolazaka britanskih turista u Kaštela i Zračnu luku Split u Kaštel Štafiliću, a prema kojima je njihov broj tijekom 2018. porastao za 50 posto u odnosu na 2017. Tako su Britanci peti po broju dolazaka i noćenja u gradu Kaštela, ali i prvi po broju dolazaka u Zračnu luku Split (280.000 u 2018.). Pritom je također istaknula i velike potencijale za suradnju, ne samo u turizmu, već i u gospodarstvu općenito.

Direktor Muzeja grada Kaštela Ivan Šuta, zajedno s muzejskom savjetnicom Sanjom Acalija, autoricom izložbe o stoljetnoj povijesti turizma u Kaštelima, ukazao je na važnost promocije Kaštela kao destinacije kulturnog turizma jer je turizam u Kaštelima postao dio kulturne baštine. U tom kontekstu podsjetio je na njegove same početke koji sežu  od 1909. godine.

Uz promotivnu video prezentaciju grada Kaštela i priče o Zinfandelu, gosti su mogli kušati i vina lokalnih proizvođača kaštelanskog Crljenka=Zinfandela. Na raspolaganju za dodatna pojašnjenja bio je profesor i osnivač vinskog praktikuma u Srednjoj školi „Braća Radić“ iz Kaštel Štafilića Živko Skračić, koji je govorio o glavnim karakteristikama kaštelanskog Crljenka (Tribidrag), istaknuvši pritom kako je riječ o autohtonoj sorti vinove loze iz vinogorja Kaštela-Trogir koja je u SAD poznata kao Zinfandel, a u Italiji kao Primitivo.

Posebni pečat večeri dalo je prisustvo ugledne britanske televizijske kuće Channel 4,  koja je, čuvši najavu promocije o Kaštelima u Londonu, angažirala višestruko nagrađivanu britansku umjetnicu Aggy Danan (izrađuje skulpture od čokolade) da za snimanje njihove emisije „Extreme Chocolate Makers“ izradi prigodne skulpture o Kaštelima, s obzirom na to da je osobno posjetila Kaštela. U tu svrhu izradila je čokoladni reljef od Splita do Trogira i tako britanskim gostima približila geografski položaj Kaštela, kao i Kaštelanku u narodnoj nošnji od čokolade kako bi britanskoj javnosti dočarala kulturu odijevanja u tom gradu prije sto godina. Termin emitiranja navedene emisije na Channel 4 predviđen je za sredinu travnja 2019.

Inače, promociji je prisustvovalo više od 100 uzvanika, predstavnika uglednih britanskih medija, putničkih agencija, distributera i ljubitelja vina, investitora u vina, poslovnih ljudi, marketinških agencija, predstavnika akademske zajednice, kao i predstavnika britansko-hrvatskih udruga u Ujedinjenoj Kraljevini, ali i Kaštelana koji žive u Londonu.



Priopćenja