Potpore razvoju malog i srednjeg poduzetništva u Bugarskoj

Bugarsko Ministarstvo gospodarstva, u suradnji s tvrtkom eBay, pokreće zajedničke poduku iz digitalizacije malih i srednjih poduzeća, objavljeno je nakon sastanka zamjenika ministra Aleksandra Manoleva i glavnog direktora eBay-a za Rusiju i nova europska tržišta. Za organizaciju će biti nadležna Agencija za promociju malih i srednjih poduzeća.

Trenutno više od 6.000 malih i srednjih poduzeća te fizičkih osoba u Bugarskoj koristi platformu eBay za prodaju proizvoda u 140 zemalja u svijetu. Glavna tržišta su SAD s 38 posto prodaje, Ujedinjena Kraljevina s 15 posto i Njemačka s 14 posto.

Mala i srednja poduzeća čine 99,8 posto bugarskog gospodarstva, zapošljavaju 75 posto radnog stanovništva i stvaraju 66 posto dodane vrijednosti, izjavio je zamjenik ministra gospodarstva Lučezar Borisov. Također je iznio podatke zadnjih provedenih investicijskih istraživanja, prema kojima je 59 posto proizvoda novih poduzeća namijenjeno izvozu, a njih 29 posto odnosi se na inovacije od globalnog značenja.

Bugarska ima i Nacionalnu strategiju za poticanje malih i srednjih poduzeća za razdoblje od 2014. do 2020. godine, koja predviđa nekoliko obrazovnih programa. U poticaje je uključena i Bugarska razvojna banka, koja u sklopu tzv. Junckerovog plana za razvoj mikro, malog, srednjeg i 'mid-cap' poduzetništva nudi oko 154 milijuna eura. Zajednički je cilj poduzećima olakšati pristup sredstvima, potaknuti ulaganja i izlazak na strana tržišta putem jačanja konkurentnosti.



Priopćenja