Slabljenje kupovne moći u Južnoj Africi

Južnoafrička kućanstva teško su pogođena recentnim povećanjem cijena te su potrošači primorani ukloniti i do tri kategorije prehrambenih proizvoda iz potrošačke košarice i značajno smanjiti učestalost kupnje, objavila je tvrtka Nielsen Shoppergraphics.

Rast cijena goriva i električne energije, uvođenje poreza na šećer te povećanje PDV-a na 15 posto izazivali su značajan rast cijena i dodatno slabljenje kupovne moći te stoga pojedina kućanstva poduzimaju oštre mjere štednje.

Potrošači troše više na suhe namirnice, žitarice, smrznutu piletinu, mlijeko i konzervirano meso, vjerojatno i zbog krize izazvane širenjem zaraze listeriozom početkom ove godine, što je mnoge potrošače primoralo na odustajanje od kupovine svježeg mesa. Nadalje, mnogobrojni proizvodi za kućanstvo, posebice sredstva za čišćenje, više se ne doživljavaju kao nužnost te je njihova prodaja pala za 6 posto. Značajan pad bilježi i prodaja gaziranih bezalkoholnih pića, a većina brandova smanjila je ujedno i veličinu boca na južnoafričkom tržištu s 500 na 450 ml.



Priopćenja