Srbija izdvaja 5 milijardi eura za novi ciklus investicija u infrastrukturi

Vrijednost novog investicijskog ciklusa u infrastrukturi, s projektima koji se trebaju početi provoditi širom Srbije, iznosi oko 5 milijardi eura, izjavila je ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Zorana Mihajlović i dodala kako uskoro počinju razgovori o komercijalnom ugovoru s kineskom kompanijom CRBC o izgradnji Fruškogorskog koridora, odnosno cestovnog smjera Novi Sad–Ruma s tunelom kroz Frušku goru, koji bi trebao omogućiti povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 te stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunjske.

Novi investicijski ciklus, između ostalog, uključuje projekte izgradnje Fruškogorskog i Moravskog koridora, autoceste Niš-Merdare-Priština, kao i projekt autoceste i brze ceste Ruma-Šabac-Loznica. Što se tiče Fruškogorskog koridora, završena je dokumentacija za tri dionice, a četvrta se radi. Potpisan je i Memorandum o suradnji s kineskim konzorcijem CRBC, a sljedeći tjedan počet će razgovori o komercijalnom ugovoru. Očekivana vrijednost izgradnje je oko 400 milijuna eura, a dogovor bi trebao biti postignut do sljedeće jeseni, dok bi sami  radovi početi sljedeće godine (između ožujka i svibnja), rekla je ministrica Mihajlović.

Govoreći o cestovnom Koridoru 11 i izgradnji autoceste Niš-Merdare-Priština je navela kako je za Srbiju važno da kroz Crnu Goru i Albaniju dobije izlaz na more, ali i da osigura autocestu za svoje građane koji žive na tom području, kao i brži protok roba.

Kako je najavila, nove dionice autoceste na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga bit će puštene u promet u rujnu ili listopadu, a od ožujka sljedeće godine počinje gradnja dijela autoceste između Preljine i Požege. U srpnju ove godine u Sofiji bi trebao biti potpisan ugovor o financiranju te dionice, koja će koštati oko 450 milijuna eura. Prema njenim riječima, autoput Pojate-Preljina važniji je od svih drugih, ne računajući Koridor 10.

Što se tiče modernizacije željezničkog Koridora 10 i pruge Beograd-Bar, Mihajlović je istaknula kako  su Rusi više zainteresirani za nastavak obnove barske pruge, dok Kineze više zanima posao na rehabilitaciji pruge Beograd-Niš i pruge od Novog Sada do Subotice.

Govoreći o reformi cestovnog sektora, ministrica Mihajlović je ustvrdila kako novca za održavanje cesta ima dovoljno. Ove godine očekuje se 53 milijuna vozila na Koridoru 10 i povećanje prihoda od naplate cestarina za 30 posto, ali i promjena načina održavanja cesta.



Priopćenja