Australska maloprodaja napokon pokazuje znakove života

U veljači ove godine naglo je završio pad prodaje u australskoj maloprodaji, koja je  svakim danom sve bolja. Prema australskom uredu za statistiku (ABS), prodaja je porasla na 24,45 milijarde AUD (za 0,6 posto) u sezonskim prilagođenim uvjetima, udvostručujući tako prosječnu prognozu ekonomskih stručnjaka koji su očekivali povećanje od 0,3 posto. To je bio najveći postotak povećanja od studenoga 2017. godine.

Brojke iz siječnja ove godine, koje su izvorno zabilježile dobit od 0,1 posto, također su revidirane kako bi se na kraju pokazalo povećanje od 0,2 posto. Rezultat povećanja brojki u siječnju i veljači ove godine je godišnji porast prodaje s 2,1 posto na 3 posto, što je najbrži rast od srpnja prošle godine.

U veljači ove godine sve industrije zabilježile su porast, no, prednjačila je maloprodaja u kućanstvima (1,1 posto), maloprodaja hrane (0,3 posto), promet u restoranima i  kafićima (0,7 posto) te prodaja odjeće, obuće i osobnih potrepština (1,1 posto). Promet u trgovinama porastao je za 1,5 posto nakon pada u svakom od prethodna tri mjeseca, izjavili su u ABS-u.

U odnosu na prošlu godinu, prodaja neprehrambenih proizvoda također je nadmašila očekivanja te je u siječnju ove godine porasla s 1,8 na 3,3 posto. Povećanje diskrecijskih područja potrošnje bilo je najveće od prošlog studenoga, kada je prodaja tehnologije bila nerealno povećana zbog puštanja u distribuciju novog iPhonea. Bez tog kratkotrajnog tehnologijskog učinka, današnji rezultat najbolji je od prošlog svibnja, izjavio je Stephen Walters, glavni ekonomist australskog instituta za direktore.

Zapadna Australija i Queensland jedine su države koje su zabilježile pad maloprodaje od 0,6 posto odnosno 0,3 posto. Naime, promjena vremena proslave kineske nove godine mogla je doprinijeti neuobičajeno velikom porastu u veljači. Kineska Nova godina započela je sredinom veljače ove godine, dok je 2017. to bilo krajem siječnja. Kina je najveći australski izvor turističkih dolazaka, koji se stalno povećava. Velika većina posjetitelja iz Kine ulazi u Australiju kroz Sydney i Melbourne. To upućuje kako bi kineska Nova godina mogla utjecati na sezonski prilagođenu seriju podataka ABS-a.

Drugi značajni čimbenik mogao bi biti rast zaposlenosti u Australiji. Poboljšanje raspoloženja potrošača može odražavati činjenica da je Australija tijekom prošle godine otvorila više od 400.000 dodatnih radnih mjesta, većinom za puno radno vrijeme. Međutim, dok je rezultat više nego ohrabrujući, još uvijek je prerano službeno objaviti kako sektor maloprodaje značajno raste. Naime, nakon neuobičajeno mirne 2017. godine, rast plaća je stagnirao, kamatne stope počele su rasti, udjeli tržišta su nestabilni, a povjerenje potrošača ostaje krhko, upozorava glavni ekonomist Walters.



Priopćenja