Istraživanja o kupovnim navikama Slovenaca

Iako slovenski kupci sada imaju više novca i više troše, ostaju racionalni, pokazuju to nalazi istraživanja iPROM-a i Valicon-a o navikama kupovanja slovenskih potrošača koji kupuju putem digitalnih medija.

Slovenci sve češće kupuju putem mobilnih telefona, a prije same kupovine dobro se raspitaju. Zadnjih godina mobilni telefoni postaju sve važniji u e-poslovanju pa tako i u kupovini te informiranju o kupovini.

iPROM i Valicon u svojim istraživanjima dijele kupovinu u četiri kategorije: odmor, zabavna elektronika, krediti i automobili. Svima je zajedničko da se kupci prije same kupovine raspitaju, a razlikuje se izvor informacija. Tako se kod rezervacija za odmor ili kupovinu zabavne elektronike većina anketiranih osoba informira putem weba. Međutim, kod kredita i nabave automobila još uvijek prevladava fizički dolazak na mjesto prodaje, što znači da, unatoč velikom utjecaju interneta, tradicionalni marketinški kanali još uvijek nisu za odbaciti.

Slovenci odvajaju dosta vremena za kupovinu. Tako za donošenje odluke o kupovini automobila Slovenci odvoje 104 dana. Ali, ukoliko žele promijeniti mobilnog operatera ili ponuditelja električne energije uzmu si i nešto više vremena jer im zamjena ponuditelja nije tako žurna. Kod mobilnih operatera stvari idu brže, ali još uvijek u procesu donošenja odluke ostaje sasvim dovoljno vremena da operater, kojeg potrošač želi napustiti, može učiniti još nešto kako bi zadržao svog potrošača.



Priopćenja