Rockwool - dionica tjedna

Svima je poznato kako je vuna dobar toplinski izolator. Međutim, vuna je odličan izolator i za ljetne vrućine. Oko 40 posto ukupne energije Europe troši se na zagrijavanje ili rashlađivanje zgrada. Međutim, ako se one mogu dobro izolirati, ušteda može biti velika.

Rockwool je danska tvrtka koja posluje na međunarodnom tržištu. Zapravo, tvrtka službeno nosi ime koje baš i ne zvuči kao dansko Rockwool InternationalA/S. Zapadna Europa i dalje je njeno glavno tržište, a tijekom prva tri tromjesečja 2017. godine tvrtka je na tom području ostvarila oko 58 posto prometa, u Istočnoj Europi 18 posto, a u Sjevernoj Americi, Aziji i ostalom dijelu svijeta 24 posto prodaje. Izolacija je najveći segment prodaje, oko 3/4, dok "systems" predstavlja tek jednu četvrtinu, unutar koje su zvučno izolacijske ploče i slično.

Osim dobrih izolacijsko tehničkih osobina, proizvodi Rockwool-a su također otporni na vatru. To je jako važno, poglavito kada dođe do požara u nekoj zgradi. Stoga Rockwool uživa veliku prednost u konkurenciji s drugim proizvođačima materijala za izolaciju. I na okoliš je usmjerena velika pozornost, a redukcija ispuštanja CO2  plina važna je i u političkom smislu i za cijelo društvo.  To znači da Rockwool proizvodi imaju dobre i političke i ekonomske mogućnosti da u budućnosti postanu još više traženi. Uvijek je važno pogledati dugoročne perspektive za investicije. A za one, koji u svoja razmišljanja uključuju i etiku, dobro je da tvrtke u koje se investira razmišljaju i o dobrobiti za društvo. Naravno, u razmišljanja kod ulaganja treba uključiti i izravan ekonomski aspekt. Ali i tu izgleda kako razvitak ide dobrim putem. Istina je da su cijene sirovina u prva tri tromjesečja 2017. godine bile pod određenim pritiskom, ali rezultat primarnog poslovanja tvrtke poboljšan je za 8 posto, što je više nego rast prometa od 5,9 posto. Kao pojašnjenje toga navode se više prodajne cijene i bolja učinkovitost proizvodnje.

Rast prodaje najsnažniji je u Istočnoj Europi gdje je dostigao 9,7 posto, dok je umjereniji na ostalim uhodanim tržištima Zapadne Europe s 5,0 posto. U ostalim dijelovima svijeta rast je prvih devet mjeseci prošle godine iznosio 5,4 posto. SAD je vukao rast s dvoznamenkastim brojkama.

Cijena energije ima određeno značenje za potražnju Rockwool proizvoda te je razvitak cijene nafte stoga imao pozitivno značenje za ekonomiju koncerna. Nafta se obračunava u dolarima pa je pad tečaja dolara dao objašnjenje za dio porasta cijena, a također će zaustaviti pozitivni učinak razvitka cijena nafte.

 Stupanj suficita u 3. tromjesečju prošle godine bio je podignut na 12,4 posto s 10,9 posto u istom razdoblju godinu ranije te se može reći kako stvari idu u dobrom smjeru.

Čelništvo je  kod predavanja Q3-izvješća očekivalo  neizmijenjen rast prometa, mjeren u lokalnoj valuti od 5-7 posto. Tako se očekuje stupanj suficita od nepunih 11 posto, u usporedbi s ranije objavljenim, nešto preko 10 posto, dok se sada očekuju investicije od oko 135 milijuna eura, u odnosu na ranije očekivanih 150 milijuna eura.

Po procjeni Danske analize dionica, Rockwool dionica prošle godine donijela je investitorima nešto više od 41 posto oplemenjivanja kapitala, dok je šest godina prije toga donosila 20,6 posto. U 2007. godini vrijednost dionice bila je na povijesno visokoj razini od 2006., međutim, 13 mjeseci kasnije izgubila je 87 posto od svoje vrijednosti i pala na 251. Kasnije je ponovo dobila uzlaznu tendenciju. Vrijednost dionice ovisi o aktivnostima u sektoru gradnje, poglavito u velikim zemljama poput Kine i Rusije. Za 2017. godinu očekuje se rast prometa od 5 do 7 posto u lokalnoj valuti. Razina investicija mogla bi biti oko 135 milijuna eura.



Priopćenja