Azijske zemlje su glavno odredište iranskih izvoznih proizvoda

Iako je od ukidanja sankcija prošlo malo manje od dvije godine, većina iranskog izvoza koji nije izravno povezan s naftom (non oil goods) i dalje odlazi u azijske zemlje. Prema podacima iranske Trade Promotion Organization 65 posto izvoza iz Irana odlazi u Kinu, Irak, UAE, Južnu Koreju i Afganistan.

Kina je i dalje najveći trgovinski partner Iranu, te je u posljednjih osam mjeseci u Kinu izvezeno roba u vrijednosti od 5,7 milijardi USD ili 20 posto ukupnog izvoza, što je povećanje od 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U Irak je u istom periodu izvezeno roba u vrijednosti 4,3 milijarde USD što je 15,3 posto od ukupnog iranskog izvoza s porastom od 7 posto.

Ostale zemlje u koje Iran izvozi su UAE s 3,9 milijardi USD izvoza (pad u odnosu na prošlu godinu), Južna Koreja s 2,7 (porast u odnosu na prošlu godinu), Afganistan s 1,8 (porast izvoza), Indija s 1,7, Turska s 1,4 (pad izvoza od 46 posto), Pakistan s 544 milijuna USD, Tajland s 383 (porast), Oman s 368, Indonezija s 361 milijun (značajan porast), Tajvan s 335, Turkmenistan s 294, Azerbajdžan s 292 i Japan s 286 milijuna USD izvoza.

Jedine dvije EU zemlje s značajnijim uvoza roba iz Irana su Italija i Njemačka. Tijekom posljednjih osam mjeseci Italija je uvezla roba iz Irana u vrijednosti od 249 milijuna USD što predstavlja pad od 32 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je Njemačka tijekom osam mjeseci uvezla roba u iznosu od 202 milijuna što je porast od 13 posto u odnosu na prošlu godinu.



Priopćenja