Počela obnova pruge Beograd - Budimpeša

Modernizacija željezničke pruge Beograd-Budimpešta započela je radovima na dionici od Beograda do Stare Pazove, duljine 34,5 kilometara. Izvođač radova je kineska Tvrtka “China Railways International i China Construction Company“, a vrijednost ugovora je 350,1 milijuna USD.

Planirani rok završetka radova izgradnje navedene dionice je tri godine, a završetak kompletne brze pruge Beograd-Budimpešta očekuje se za šest godina.

Modernizacija pruge Beograd-Budimpešta prvi je prekogranični projekt u okviru suradnje Kine i zemalja Srednje i Istočne Europe, koji zajednički provode Srbija, Mađarska i Kina.

Ukupna vrijednost radova na pruzi kroz Srbiju do granice s Mađarskom, duljine 184 kilometra, je oko 2 milijarde USD, a sama priprema projekta trajala je tri godine.

Na dijelu pruge Beograd Centar-Stara Pazova bit će u cijelosti obnovljena i modernizirana građevinska i elektrotehnička infrastruktura, kako bi se vlakovi od Beograda do Batajnice mogli kretati brzinom do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove, gdje su predviđena četiri kolosijeka,  čak do 200 kilometara na sat. Sada se vlakovi na toj pruzi kreću brzinom najviše do 70 kilometara na sat.

Za financiranje radova na dionici Beograd-Stara Pazova podignut je kredit kod kineske “Export-import banke“, u vrijednosti od 297,6 milijuna USD, s godišnjom kamatnom stopom od 2 posto, rokom otplate od 180 mjeseci, uz poček od 5 godina. Kako je predviđeno, materijal, tehnologije i usluge koje se nabavljaju putem tog kredita bit će većinom iz Kine.

Premijerka Srbije Ana Brnabić izrazila je ponos na suradnju Srbije i Kine, a prema njenim riječima, mađarski premijer Viktor Orban pohvalio je Srbiju jer je prije Mađarske izvršila pripreme za početak izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta.



Priopćenja