Tržišta regije uzdrmana zbog Agrokora

Konferencija FMCG Retail and Agribusiness Arena, koja se  tradicionalno održava svake godine u četiri regionalna centra - Zagrebu, Beogradu, Sarajevu i Ljubljani, održana je 14. studenoga ove godine u Beogradu. 

Na dnevnom redu beogradske konferencije našla su se, između ostalog i pitanja o utjecaju restrukturiranja Agrokora na tržišta zemalja regije, što se može učiniti kako bi se ubrzao rast prehrambeno-maloprodajnog sektora te kakvi su planovi daljnjeg širenja i učinci on-line kanala prodaje na poslovanje.

Tržište prehrambenog sektora regije uzdrmano je brojnim problemima zbog slučaja Agrokor, a banke slabije financiraju tvrtke koje su izložene tom koncernu. Stoga su se vodeći ljudi iz maloprodajno-prehrambenog sektora okupili u Beogradu kako bi razmijenili mišljenja i ocjene o stanju i perspektivama tržišta prehrambene industrije na ovim prostorima, nakon potresa koji je izazvao slučaj Agrokor, izjavio je Tomislav Gavaži, osnivač i vlasnik hrvatske Infoarena grupe, otvarajući 7. regionalnu konferenciju FMCG Retail and Agribusiness Arena.

Predstavljajući rezultate istraživanja kompanije Nielsen za drugo tromjesečje 2017. godine provedeno u šest gradova u Srbiji, konsultant za prodajnu efikasnost iz kompanije Nielsen Srbija Ivan Šašić je ustvrdio kako rastuće cijene više nisu najveća briga potrošača u Srbiji, već je to sada sigurnost radnih mjesta, odnosno strah od gubitka posla. Naglasio je kako su rat i terorizam druga najveća briga građana u Srbiji, na trećem mjestu je zdravlje, a potom slijedi balansiranje između posla i privatnog života.

Prema istom istraživanju, supermarketi su destinacija broj jedan za kupce, a žene predstavljaju dominantne kupce za većinu kupovnih misija. Prosječan mjesečni iznos koji se u Srbiji potroši za hranu, kućne potrepštine i osobnu higijenu iznosi 229 eura.



Priopćenja