Zajednica za franšizno poslovanje HGK predstavila se na sajmu u Celju

Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK, govoreći o potencijalu uspješnog razvoja poduzetništva kroz franšizno poslovanje na Međunarodnom sajmu obrtništva i poduzetništva u Celju, naglasio je kako je nužno povećati svijest o važnosti franšiza u hrvatskom gospodarstvu. Edukacijom o ovoj vrsti poslovanja otvaramo mogućnost njezina napretka i boljitka kao sigurnog načina uvođenja u poduzetništvo.

Nakon prve godine poslovanja čak 97 posto franšizoprimaca opstaje na tržištu, a samo 62 posto poduzetnika koji su slijedili svoju ideju. Nakon pete godine 92 posto franšizoprimaca opstaje, dok je za samostalne poduzetnike ta brojka puno niža, samo 23 posto.

Zajednica franšiznog poslovanja pri HGK nastupila je na sajmu MOS Celje, značajnom regionalnom okupljanju obrtnika i poduzetnika, koje se jubilarni, 50. put održava u Celju od 12. do 17. rujna, kako bi predstavila značajne hrvatske franšize i prednosti ovoga načina ulaska u poduzetništvo.

U hrvatskom gospodarstvu posluje oko 200 franšiznih sistema s oko 17 tisuća zaposlenih na više od tisuću lokacija. No, svega 12 posto franšiznih sistema je hrvatskog porijekla, dok primjerice u Sloveniji ta brojka iznosi 48 posto, u Poljskoj 73 posto, u Francuskoj 89 posto, a u Italiji čak 96 posto svih franšiznih brendova čine nacionalni brendovi.

(HGK)



Priopćenja