Sele li radna mjesta iz Opela u Kinu?

Nakon prodaje Opela Peugeotu radna mjesta su nesigurna. Unatoč obećanju predsjednika Uprave Peugeot-Citroen (PSA) Carlosa Tavaresa, radna mjesta 38.000 zaposlenih ozbiljno su ugrožena.

Automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhofer računa da bi otpalo svako treće radno mjesto. Drži kako je smanjenje troškova jedina poluga kojom se zajednički poduhvat može učiniti profitabilnim. Prema izjavi Carlosa Tavaresa, smanjenje radnih mjesta započet će tek 2018. godine, odnosno kad preuzimanje uđe u ozbiljnu fazu, pa zaposlenicima ostaje nekoliko mjeseci za pronalazak rješenja.

U međuvremenu je preuzimanje postalo predmet politike. Do sada nije bilo obvezujućih jamstava za radna i proizvodna mjesta. Trenutno se vode razgovori sa svim sudionicima. Izjave iz njemačkog ministarstva gospodarstva govore o pozitivnim signalima, koji moraju ući u dogovore i ugovore.

Peugeot je već najavio da bi u budućnosti uložio u Opel. S druge strane u Upravi Opela su opušteniji. Amerikanci, vlasnici Opela, uvijek su ograničavali njegov rast. Sada se mogu otvoriti prilike u Kini i Južnoj Americi i stručnjaci vezu Opela i Francuza vide kao dobru alternativu. I kineski Dongfeng, veliki dioničar PSA, može se užurbano zauzeti za ulazak na kinesko tržište, ali i na smanjenje broja radnih mjesta u Opelu.

Kinezi, isto kao i obitelj Peugeot i francuska država, imaju 14 posto udjela te se također zanimaju za europsko tržište. Stoga nije isključeno da se u Europi jednoga dana prodaju automobili proizvedeni na trakama u Kini.

Opel, GM i PSA su nezadovoljni jer je vijest o preuzimanju prerano otišla u javnost te što se o tome politički raspravlja.



Priopćenja