Španjolska autoindustrija cvate

Na krilima investicija njemačkih kompanija Španjolska je postala drugi proizvođač automobila u Europi, pa taj sektor postaje svijetla točka u oporavku tamošnje ekonomije.

Njemački investitori lani su ukupno u Španjolsku uložili 4,8 milijardi eura, pokazuju podaci u fDi Marketsu, publikaciji specijaliziranoj za strana ulaganja. Time je Španjolska osvojila drugo mjesto na ljestvici najpopularnijih destinacija za njemačke investitore, odmah nakon SAD-a. No, najveći dio tih ulaganja, točnije četiri milijarde eura, otišao je u španjolsku auto-industriju.

Volkswagen je najavio ulaganja od milijardu eura u svoju tvornicu u Pamploni u kojoj radi 4500 zaposlenika. K tome, VW bi zaposlio i dodatnih 500 ljudi. Ford je pak najavio do 2020. ulaganje 2,3 milijardi eura u tvornicu u Valenciji gdje je preselio proizvodnju iz belgijskog Genka nakon zatvaranja pogona prije dvije godine. Mercedes je pak od 2012. do sada u svoju tvornicu na sjeveru Španjolske, u Vitoriji, uložio milijardu eura. Inače, od stranih proizvođača, u Španjolskoj svoje modele još proizvode General Motors, Renault i Peugeot/Citroën.

Autoindustrija sudjeluje s 8,7 posto u španjolskom BDP-u, nasuprot 5,2 posto prije deset godina. Taj sektor zapošljava i devet posto radne snage. Od 2,7 milijuna proizvedenih vozila, 80 posto se izvozi. "Španjolska se ne može mjeriti s istočnom Europom, ali je i dalje jeftinija od Francuske ili Njemačke i jednako konkurentna", kaže za Wall Street Journal Joachim Hinz, direktor financijskog planiranja u Seatu, španjolskom brendu u vlasništvu VW-a.

(Poslovni dnevnik)



Priopćenja