Brojni izazovi pred RH da postane konkurentna na pravcu Rijeka-Zagreb-Budimpešta

Da bi Hrvatska bila konkurentna na prometnom pravcu Rijeka-Zagreb-Budimpešta, a Luka Rijeka konkurirala koparskoj, mora se odgovoriti na brojne izazove koje diktiraju suvremeni transporti sustavi, jer krajnjem korisniku je važno ukupno tranzitno vrijeme i troškovi, istaknuto je u ponedjeljak na gospodarskim razgovorima o prometu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

Želi li Luka Rijeka konkurirati slovenskoj luci Kopar, morat će se bolje povezati sa zaleđem, riješiti niz operativnih problema i uskih grla, kazao je na skupu Jakov Karmelić, direktor CMA CMG Croatia pomorske agencije. "Krajnjem korisniku važno je ukupno tranzitno vrijeme i troškovi prijevoza. Hrvatska ima komparativne prednosti, no na tim osnovama treba izgraditi konkurentske prednosti", rekao je Karmelić na skupu pod nazivom "Usklađenim djelovanjem do konkurentnosti prometnih pravaca". 

Ministar pomorstva prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je još jednom potrebu izgradnje nizinske pruge Rijeka-Zagreb, kazavši da bez transporta nema ni uspješnog gospodarstva. "Neophodno  je da svi subjekti u transportnom sustavu budu usklađeni, jer je to jedini način da se podigne konkurentnost hrvatskih tvrtki. Bez razvijene i moderne infrastrukture nema transporta, a bez uređenog transporta nema trgovine ni proizvodnje, odnosno uspješnog gospodarstva", kazao je Butković, dodavši da Hrvatska mora iskoristiti mogućnosti europskih fondova za razvoj prometa. Butković je najavio da će Vlada uskoro donijeti stratešku odluku o nizinskoj pruzi Rijeka-Zagreb.

Gospodarski razgovori o prometu u HGK organizirani su u cilju šire rasprave o aktualnim problemima u području  prometa te davanja odgovora na pitanja kako povećati konkurentnost i uskladiti sve sudionike u procesu prijevoza kontejnera.

(Hina)



Priopćenja