Izvoz voda višestruko nadmašio uvoz

Proizvodnja mineralnih i izvorskih voda lani je naspram 2014. bila veća 7,6 posto, iznosila je 374 milijuna litara. Tržišna realizacija mineralnih voda rasla je 7 posto, na 204 milijuna litara, a izvorskih 11 posto, na 190 milijuna litara. Od 2013. proizvodnja vode kontinuirano raste, a posebno raduje podatak da je u 2015. u odnosu na 2005. bila veća 30 posto. Kroz izvoz je lani plasirano 77,7 milijuna litara, dok je uvezeno 13,5 milijuna litara.

Članice Gospodarsko-interesne udruge proizvođača pića (GIUPP) lani su proizvele 118,9 milijuna litara bezalkoholnih pića-sokova. Kroz izvoz je plasirano 133 tisuće tona u vrijednosti 104 milijuna dolara, dok je uvozom nabavljena 131 tisuća tona sokova uz trošak od gotovo 164 milijuna dolara.

Dona je nestala s tržišta, što je smanjilo proizvodnju, a Coca Cola je izašla iz članstva GIUPP-a, pa njezina proizvodnja nije sadržana u ovoj statistici. Od detalja vrijedi spomenuti da je lani u Veliku Britaniju prodano 338 tona voćnih sokova hrvatskih tvrtki, u Srbiju 389 tona.

Direktorica GIUPP-a Jasna Čačić ističe kako je 2015. potvrdila da su proizvođači uspješno položili test promjene naziva "domaći brendy" uvjetovan od EK. Nisu mijenjali recepturu, tržište je to prepoznalo i zadržali su 20 posto udjela u jakim alkoholnim pićima. Glavninu od 28 posto drže gorki, a 12 posto slatki likeri, dok se na šljivovice odnosi 6,3 posto, a na travarice tek 3,8 posto ukupne proizvodnje. Izvoz jakih alkoholnih pića lani je iznosio 4,77 milijuna litara, od čega se na članice GIUPP-a odnosi 3,76 milijuna litara, što je 14 posto više nego 2014. i taj podatak ohrabruje, ističe Čačić.

(Poslovni dnevnik)



Priopćenja