HGK katalogom hrvatskih proizvoda pomaže domaćim proizvođačima

Online katalog hrvatskih proizvoda čiji je cilj uvjeriti kupce i naručitelje u javnoj nabavi da ima domaćih proizvoda koji kvalitetom i cijenom ne odstupaju od stranih, u utorak je u osječkoj Županijskoj komori predstavila direktorica Sektora za industriju i IT Hrvatske gospodarske komore Tajana Kesić Šapić.

U tijeku je prva faza projekta odnosno punjenje kataloga. Kada u njemu bude više od dvije tisuće proizvoda, krenut će kampanja prema naručiteljima, najavila je Kesić Šapić.

U HGK-u smatraju kako domaće tvrtke imaju potencijal zaraditi kroz sustav javne nabave, jer se očekuje priljev velikih iznosa iz europskih fondova. "Uz pomoć kataloga želimo informirati i raditi na jačanju svijesti naručitelja, a to su uglavnom jedinice lokalne samouprave, ministarstva i komunalna poduzeća, da u Hrvatskoj postoje proizvodi koji su svojom kvalitetom i cijenom konkurentniji od uvoznih", rekla je Kesić Šapić.  

Domaći proizvođači u katalogu imaju priliku predstaviti svoj proizvod, ne samo opisno, nego uz tehničke specifikacije i troškovničke stavke, a na taj način želi se prezentirati sve hrvatske proizvode na jednom mjestu, međusobno povezati male i srednje poduzetnike te općenito povećati njihov udjel u postupcima javne nabave.

Prema podacima iznesenim na predstavljanju, godišnja vrijednost javne nabave u Hrvatskoj veća je od 40 milijardi kuna, što je skoro 13 posto udjela u BDP-u. U natječajima, kako je rečeno, prolazi oko 97 posto hrvatskih tvrtki, ali se iz toga postotka ne vidi stvaran broj domaćih proizvođača, jer je svaka tvrtka koja je registrirana u Hrvatskoj - hrvatska, neovisno o porijeklu vlasništva.

(Hina)



Priopćenja