Kina sve važniji igrač na svjetskom tržištu vina

Globalno tržište vina poraslo je prošle godine gotovo 11 posto, zahvaljujući većoj količini vina konzumiranoj ali i proizvedenoj u Kini, objavila je Međunarodna organizacija za lozu i vino (OIV).

Ukupna je vrijednost tržišta vina u 2015. iznosila 28,3 milijarde eura, a Francuska je zadržala poziciju uvjerljivo najvećeg izvoznika iskazano vrijednošću tržišnog udjela, koji je iznosio 29 posto odnosno 8,2 milijarde eura. Mjereno obujmom izvoza Francuska je zauzela treće mjesto, s izvezenih 14 milijuna hektolitara vina. To ukazuje na visoku kvalitetu francuskih vina koja postižu višu cijenu od konkurencije, navodi AFP.

Prvo je mjesto u svijetu po obujmu izvoza zauzela Španjolska s 24 milijuna hektolitara, ali je po vrijednosti tržišnog udjela - od 2,64 milijarde eura - pala na treće mjesto, zbog relativno niske cijene izvezenih vina. Poziciju drugog izvoznika vina u svijetu po vrijednosti tržišnog udjela zauzela je Italija, s 5,3 milijarde eura i udjelom od 19 posto. Obujam izvoza smanjen je pak dva posto, na 20 milijuna hektolitara, navodi OIV. Posebno ističu sve važniju ulogu Kine za poticanje globalnog rasta konzumacije i proizvodnje vina.

Najveći su konzumenti vina u svijetu Amerikanci, koji su prošle godine popili 31 milijun hektolitara vina, jedan posto više nego u godini ranije. Najviše je pak, za 3,2 posto - povećana konzumacija vina u Kini, koja je time zauzela peto mjesto, s procijenjenih konzumiranih 16 milijuna hektolitara vina. Tome valja dodati i činjenicu da je Kina u promatranom razdoblju značajno povećala površinu pod vinogradima, za 34 tisuće hektara, dok su je ostale zemlje proizvođači uglavnom blago smanjile, navode u OIV-u.

"Kina je i dalje glavni pokretač rasta globalne industrije vina", zaključio je u ponedjeljak na pariškoj konferenciji za novinare prilikom predstavljanja izvješća ravnatelj OIV-a Jean-Marie Aurand.

(Hina)



Priopćenja