- Objavljeno: 16.02.2016.
Hrvatska tvrtka čiji proizvod koristi 3,2 milijarde ljudi
Najveća softverska kompanija u hrvatskom vlasništvu, pulski Infobip, do sada je tu titulu branila brojem zaposlenika. Zapošljava 700 radnika na pet kontinenata. Druga najveća hrvatska softverska kompanija je zagrebačka IN2 grupa, koja u Hrvatskoj ima više zaposlenih, ali globalno je ipak manja od Infobipa. Kompanija je na webu objavila da je lani imala nevjerojatnih 3,2 milijarde krajnjih korisnika. Drugim riječima, softversku platformu koju je razvio Infobip u 2015. godini koristio je gotovo svaki drugi čovjek na planeti.
Silvio Kutić, suosnivač i direktor Infobipa, daljnji rast kompanije koja posluje s 300 telekom operatera diljem svijeta, među kojima su Vodafone, EE, O2 i Telenor, te 200 tisuća biznisa proizvođači igara popit Wargaminga, korisnici virtualne valute YCoins poput japanskog SoftBanka, marketinški divovi poput agencije TLC Marketing Worldwide te softverski divovi poput Asseca, očekuje u SMS-u. U svojoj kolumni za telekomunikacijski časopis TelecomKH ističe da nas u 2016. očekuje procvat SMS-a.
Infobip je osnovan 2002. godine kao lokalni biznis u Vodnjanu s ciljem povezivanja ljudi preko weba, e-maila i SMS-a. U tvrtci ističu da su već tada prepoznali važnost SMS-a, koji je danas jedna od rijetkih tehnologija koja radi na svim telefonima i u svim dijelovima svijeta. Dvije godine kasnije kompanija je ugovorila prvi posao sa slanjem 14 tisuća SMS poruka sa čestitkama. U 2005. godini Infobip je počeo ugovarati partnerstva s telekomunikacijskim operaterima i razvijati A2P poslovanje, a u travnju iduće godine tvrtka navodi da je stasala u ono što je danas poznato kao Infobip. Prije četiri godine tvrtka je otvorila prvi ured u Sjevernoj Americi, a lani se proširila na Tajland, Meksiko, Filipine, Indoneziju, Brazil i Kinu. Ove godine fokusira se na omni-channel ponudu.
Infobip je lani sklopio partnerstvo s najvećom internetskom tražilicom u Rusiji Yadexom te pogoni njegovu uslugu Yadex.Money. Yadex.Money je zajednički poslovni poduhvat Yadexa, koji je najpopularniji portal u Rusiji i Sberbanka, najveće banke u istočnoj Europi s 18 milijuna registriranih korisnika e-novčanika, s prirastom od 12 tisuća korisnika dnevno.
(Poslovni dnevnik)