- Objavljeno: 02.02.2016.
Dizajnerski namještaj - adut za osvajanje svjetskih tržišta
Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja inozemna tržišta i prestižne nagrade, a stalnim inovacijama unapređuje ponudu i podiže svijest o hrvatskim brendovima. Dizz concept, Prostoria i ERA grupa konstantnim ulaganjima i ljubavlju prema poslu dokazuju kako je uspjeh moguć. ERA grupa iz Vinkovaca vlasnik je i utemeljitelj Standarda i eko markice "ERA eco label". Kako kaže Drago Veselčić, direktor Era grupe, ona jamči da je proizvod izrađen od prirodnih materijala ili pak onih koji se mogu reciklirati.
"Svjesni da mi, hrvatski proizvođači namještaja, možemo konkurirati kvalitetom i tradicijom njegove izrade, što je posljednjih godina potvrđeno i dizajnom, odabrali smo logično - proizvod visoke dodane vrijednosti koji ima sadržanu komponentu eko dizajna. Eko oznaka nas diferencira od ostalih, koji nisu dostigli stupanj visoke ekološke i etičke osviještenosti te našoj ciljanoj skupini govori iskreno i argumentirano o vrijednostima kojih se držimo dok izrađujemo namještaj", objašnjava Veselčić. Razmišljali su, kaže, izvan zadanih okvira, dodali etičku komponentu i uobličili hrvatski standard.
Trendove prati i Prostoria, koja je od početka proizvodnje povećala asortiman na 50-tak proizvoda. Svi se konstantno poboljšavaju primjenom novih tehnika i nadograđuju novima. Njihovi proizvodi mogu se naći u preko 250 salona namještaja s najboljim brendovima diljem svijeta, prisutni su na tržištu Europe, Amerike, Australije, Južne Afrike, Srednjeg i Dalekog Istoka te Oceanije. "Trenutno su nam pet najvećih tržišta Belgija, Francuska, Njemačka, Austrija i Australija te brojimo oko 350 aktivnih kupaca u svijetu. U 2015. prihodi od prodaje iznose preko 45 milijuna kuna, što je rast veći od 40 posto u odnosu na prošlu godinu, dok samo u izvozu bilježimo rast veći od 110 posto", kažu iz Prostorie. Za ovu godinu predviđamo rast od 40-50 posto, najviše u izvozu i projektima", otkrili su nam iz Prostorie.
Slično je i u Dizz conceptu, koji se ove godine okreće izvozu. "Treba biti strpljiv, ali uporan i dosljedan. Izlažemo na sajmovima, ove godine smo već bili na sajmu u Kölnu, za koji dan spremamo se za Stockholm. Naša kuhinja ušla je u selekciju za nagradu "Green product Award", pa smo pozvani da ju u okviru sajma prezentiramo. Kada bismo imali više podrške od institucija koje podupiru internacionalizaciju proizvodnje, gotovo smo sigurni da bismo Hrvatskoj donijeli još koju nagradu ili odličje", poručuju iz Dizz concepta.
"Hrvatska se može pozicionirati na drukčije mjesto od sadašnjeg, postati zemlja iz koje se izvozi vrhunski dizajnirani namještaj, a ne sirovina. Za to ne treba puno mudrosti. Treba samo uposliti mlade, ali i one s iskustvom i pričekati godinu ili dvije. Kreativci su u svemu i mi ih u ERI gledamo s posebnim respektom, od njih uostalom sve i počinje", poručuje Borna Matković, kreativni direktor ERA-e.
(Poslovni dnevnik)