Strategija razvoja vinarstva u Makedoniji

U strategiji razvoja vinarstva u Makedoniji jedan od ciljeva je da do 2020. godine najmanje 50% od ukupnog izvoza vina bude vino u bocama te da se vrijednost izvoza poveća za najmanje 45%. Ciljana tržišta su UK, Njemačka, zemlje Beneluxa, Danska, Rusija, SAD, Kanada, Kina i Japan. Za ovu godinu država je odvojila 500.000 eura kao podršku zajedničkom nastupu vinara Makedonije za vanjskim tržištima.

Tako je prema podacima Zavoda za statistiku RM porasla proizvodnja vina u bocama i to: kvalitetno bijelo vino s geografskim porijeklom u posljednje tri godine (od 2012) je povećano za 93% s 39.537 hektolitara na ukupno 76.202 hektolitara, a kvalitetno crveno i rosé vino u 2014. je proizvedeno 65.061 hektolitara odnosno 23,2% više u odnosu na 2012. Izvoz vina u bocama u posljednjih pet godina kontinuirano raste te je u prošloj godini prvi puta potpuno ispunjena kvota za izvoz vina u bocama u EU od 91.000 hektolitara.



Priopćenja