Održan šesti Sajam kineskog turizma i putovanja u inozemstvo (COTTM)

Održan šesti Sajam kineskog turizma i putovanja u inozemstvo (COTTM)

Šesti po redu Sajam kineskog turizma i putovanja u inozemstvo (COTTM - China Outbound Travel & Tourism Market), održan je od 28. do 30. travnja u Pekingu. Ovogodišnjem sajmu nazočilo je preko 230 turističkih agrencija iz preko 55 zemalja svijeta

Održan šesti Sajam kineskog turizma i putovanja u inozemstvo (COTTM)

Šesti po redu Sajam kineskog turizma i putovanja u inozemstvo (COTTM - China Outbound Travel & Tourism Market), održan je od 28. do 30. travnja u Pekingu. Ovogodišnjem sajmu nazočilo je preko 230 turističkih agrencija iz preko 55 zemalja svijeta. Republiku Hrvatsku na sajmu zastupala je Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Grada Zagreba, te hrvatske turističke agencije Atlantis travel, Ban tours, Limea travel d.o.o, i Hoteli Dubrovnik.

Zajednička fotografija na štandu Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice

Svečanosti otvaranja sajma nazočili su predstavnici Veleposlanstva RH u Pekingu, koji su obišli hrvatske izložbene prostore. Kao gost Veleposlanstva sajam je posjetio i gospodarski savjetnik Veleposlanstva NR Kine u Zagrebu, gospodin Qian sa suprugom, te drugi brojni kineski prijatelji i predstavnici kineskih turističkih agencija i medija.

Veleposlanik RH u NR Kini prof. dr. Ante Simonić u razgovoru s gospodarskim savjetnikom NR Kine u RH gospodinom Qian-om

Kinesko turističko tržište je tijekom godina globalne ekonomske krize pokazalo izuzetnu elastičnost i jedno je od rijetkih tržišta koje kontinuirano raste. Tako je tijekom 2009. više od 48 milijuna kineskih turista putovalo svijetom, što je povećanje od četiri posto u odnosu na prethodnu godinu. Kinesko tržište je najemitivnije azijsko tržište i među pet najvećih tržišta svijeta. Procjenjuje se da će sadašnji broj kineskih turista koji putuju svijetom premašiti 100 milijuna tijekom narednih pet do sedam godina. Također se očekuje da će broj sadašnjih tri milijuna kineskih turista koji putuju u Europu udvostručiti svoj broj do 2015. Međunarodne statistike govore da kineski turisti tijekom svojih 7 do 10-to dnevnih putovanja u Europu, troše prosječno oko šest tisuća USD. Kineski turisti imaju posebne zahtjeve, primjerice posjećuju više zemalja i žele posjetiti što više gradova, atrakcija, povijesnih mjesta... Vole kockati i trošiti, te se ne vole izlagati suncu i uživati u moru, jer njihov pojam ljepote je svezan uz bijelu put, a ne preplanulost. Kineski turisti tijekom svojih europskih putovanja u prosjeku troše oko 1 5000 USD po osobi samo na kupnju vrijedneih i prepoznatljivih brand-ove zemalja, regija ili gradova.

Hrvatska ima ogromne šanse za privlačenjem znatno većeg broja kineskih turista, a tijekom ove godine Hrvatska turistička zajednica u suradnji sa Slovenskom turističkom zajednicom organiziraju zajedničke prezentacije i radionice koncem svibnja u Šangaju i Pekingu. S ciljem jačanja suradnje na području turizma, ovim događanjima će nazočiti i ministra turizma gospodina Damira Bajsa, koji će se sastati s čelnicima institucije Vlede NR Kine nadležnom za turizam (CNTA – China National Tourism Association). Predstavnici HTZ, turističkih zajednica županija, te hrvatske turističke agencije sudjelovati će na najvećem kineskom turističkom sajmu WTF (World Tourism Fair) od 27. do 29. svibnja u Šangaju, te drugim velikim sajmovima, poput onog u Dalijenu. Ovom potonjem sajmu nazočiti će Turistička zajednica Primorsko-goranske županije i Turistička zajednica Grada Zagreba, te hrvatske turističke agencije promovirajući cjelokupnu hrvatsku turističku ponudu.

Za Veleposlanstvo RH u Pekingu, gospodarski savjetnik Branko Gačak



Priopćenja