ETNO PLAKATI HR

Hrvatska turisticka zajednica inicirala je, osmislila i u ožujku ove godine realizirala projekt nove serije etno plakata Hrvatske, za koji je osvojila prestižnu medunarodnu nagradu „Red Dot Design Award“. Veleposlanstvo u Rimu postavilo je u suradnji s HTZ-om ovu lijepu izložbu u svoj višenamjenski izložbeni prostor, te su istu 24. lipnja svecano otvorili veleposlanik Tomislav Vidoševic i glavni direktor HTZ-a Niko Bulic u prigodi obilježavanja Dana državnosti i Dana Oružanih snaga Republike Hrvatske. Dizajn etno plakata potpisuje Boris Ljubicic, a fotografije Ivo Pervan. U sklopu projekta izradeno je ukupno 80 plakata – 45 plakata kontinentalne i 35 plakata primorske Hrvatske – s motivima najljepših narodnih nošnji i tradicijskih obicaja s podrucja Hrvatske, a plakati osim snažnog vizualnog doživljaja nude i sažetu informaciju o bogatoj hrvatskoj tradicijskoj baštini, jer su koncipirani na nacin da se uz dvije fotografije narodne nošnje ili obicaja nalazi i kratki opisni tekst o samoj nošnji ili tradiciji koji se predstavljaju. Narodne nošnje su za potrebe snimanja nosili clanovi Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske, Lado. Fotografijama su se nastojale predstaviti sve specificnosti odredene nošnje tako da se na vecini fotografija, a time i plakata, nalaze najljepši detalji nošnje, poput detalja cvijeta s prsluka nošnje iz Draganica, ogrlice od perlica i koralja s nošnje Hrvatskog Zagorja ili detalja cipke s nošnje grada Paga. Plakati s dva logotipa – Hrvatske turisticke zajednice i etna – otisnuti su na hrvatskom i engleskom jeziku, te obuhvacaju nošnje dvadeset županija RH i Grada Zagreba, te mnoga mjesta, gradove i otoke lijepe naše. Želja HTZ-a bila je kroz ovaj projekt stvoriti sinergiju turizma i hrvatske tradicijske baštine na kvalitetan i suvremen nacin, te je on veliki iskorak u predstavljanju Hrvatske u svijetu.

Hrvatska turisticka zajednica inicirala je, osmislila i u ožujku ove godine realizirala projekt nove serije etno plakata Hrvatske, za koji je osvojila prestižnu medunarodnu nagradu „Red Dot Design Award“. Veleposlanstvo u Rimu postavilo je u suradnji s HTZ-om ovu lijepu izložbu u svoj višenamjenski izložbeni prostor, te su istu 24. lipnja svecano otvorili veleposlanik Tomislav Vidoševic i glavni direktor HTZ-a Niko Bulic u prigodi obilježavanja Dana državnosti i Dana Oružanih snaga Republike Hrvatske. Dizajn etno plakata potpisuje Boris Ljubicic, a fotografije Ivo Pervan. U sklopu projekta izradeno je ukupno 80 plakata – 45 plakata kontinentalne i 35 plakata primorske Hrvatske – s motivima najljepših narodnih nošnji i tradicijskih obicaja s podrucja Hrvatske, a plakati osim snažnog vizualnog doživljaja nude i sažetu informaciju o bogatoj hrvatskoj tradicijskoj baštini, jer su koncipirani na nacin da se uz dvije fotografije narodne nošnje ili obicaja nalazi i kratki opisni tekst o samoj nošnji ili tradiciji koji se predstavljaju. Narodne nošnje su za potrebe snimanja nosili clanovi Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske, Lado. Fotografijama su se nastojale predstaviti sve specificnosti odredene nošnje tako da se na vecini fotografija, a time i plakata, nalaze najljepši detalji nošnje, poput detalja cvijeta s prsluka nošnje iz Draganica, ogrlice od perlica i koralja s nošnje Hrvatskog Zagorja ili detalja cipke s nošnje grada Paga. Plakati s dva logotipa – Hrvatske turisticke zajednice i etna – otisnuti su na hrvatskom i engleskom jeziku, te obuhvacaju nošnje dvadeset županija RH i Grada Zagreba, te mnoga mjesta, gradove i otoke lijepe naše. Želja HTZ-a bila je kroz ovaj projekt stvoriti sinergiju turizma i hrvatske tradicijske baštine na kvalitetan i suvremen nacin, te je on veliki iskorak u predstavljanju Hrvatske u svijetu. Narodne nošnje dragocjen su segment hrvatske tradicijske baštine. Njihovu raznovrsnost i bogatstvo uvjetovala su klimatska, zemljopisna i gospodarska obilježja pojedinih podneblja, te povijesni doticaji s razlicitim kulturama i stilskim razdobljima. Tradicijska baština Hrvatske bogata je razlicitim obicajima koji se svake godine u odredeno vrijeme održavaju u pojedinim mjestima, a obicno su povezani s važnim blagdanima katolickog kalendara ili znacajnim datumima iz povijesti pojedinih lokaliteta. Nagrada „Red Dot Design Award“ jedna je od najvažnijih svjetskih nagrada i svrstana je medu najveca dizajnerska natjecanja. Od ukupno 6.112 zaprimljenih radova iz 42 zemlje svijeta, ove je godine njih 470 dobilo nagradu „Red Dot“ koja ce dobitnicima, medu kojima je Hrvatska turisticka zajednica, biti urucena pocetkom prosinca u njemackom gradu Essenu.

Priopćenja