U rimskom Kinu Trevi, pod pokroviteljstvom Veleposlanstva RH u Rimu, Grada Rima i Hrvatsko-talijanske udruge su se od 11. do 14. studenog održali susreti s hrvatskim filmom.
U višenamjenskom izložbenom prostoru Veleposlanstva Republike Hrvatske u Rimu, u ambijentu izložbe "Kulturne paralele" akademskog slikara i kipara Ante Sardelica, 10. studenog održala se konferencija za tisak prigodom ovog dogadaja, na kojoj su se nazocnima obratili veleposlanik Tomislav Vidoševic i Tina Hajon, voditeljica projekta. Veleposlanik je uz pregled trenutnog stanja bilateralnih odnosa izmedu Republike Hrvatske i Talijanske Republike, naglasivši znacaj Izvješca Europske komisije o napretku RH, podcrtao znacaj potpore koju hrvatskom putu prema EU pruža talijanska Vlada. O programu samog festivala govorila je voditeljica projekta Tina Hajon.
Cjelokupni program možete pogledati na stranici
www.fondazionecsc.it.
U subotu, 13. studenog, u sklopu festivala održan je Okrugli stol na temu hrvatskog filma, kojeg je moderirao Francesco Crispino, a na kojem su sudjelovali Goran Devic, koautor te veceri prikazanog filma "Crnci", Sanja Ravlic ispred Hrvatskog audiovizualnog centra, Carmen Lhotka ispred Hrvatske kinoteke, te Sergio Grmek Germani, filmski povjesnicar i kriticar.
Ispred Veleposlanstva RH u Rimu, Okruglom stolu je nazocila Ivana Skracic, II. tajnik.
U rimskom Kinu Trevi, pod pokroviteljstvom Veleposlanstva RH u Rimu, Grada Rima i Hrvatsko-talijanske udruge su se od 11. do 14. studenog održali susreti s hrvatskim filmom.
U višenamjenskom izložbenom prostoru Veleposlanstva Republike Hrvatske u Rimu, u ambijentu izložbe "Kulturne paralele" akademskog slikara i kipara Ante Sardelica, 10. studenog održala se konferencija za tisak prigodom ovog dogadaja, na kojoj su se nazocnima obratili veleposlanik Tomislav Vidoševic i Tina Hajon, voditeljica projekta. Veleposlanik je uz pregled trenutnog stanja bilateralnih odnosa izmedu Republike Hrvatske i Talijanske Republike, naglasivši znacaj Izvješca Europske komisije o napretku RH, podcrtao znacaj potpore koju hrvatskom putu prema EU pruža talijanska Vlada. O programu samog festivala govorila je voditeljica projekta Tina Hajon.
Cjelokupni program možete pogledati na stranici
www.fondazionecsc.it.
U subotu, 13. studenog, u sklopu festivala održan je Okrugli stol na temu hrvatskog filma, kojeg je moderirao Francesco Crispino, a na kojem su sudjelovali Goran Devic, koautor te veceri prikazanog filma "Crnci", Sanja Ravlic ispred Hrvatskog audiovizualnog centra, Carmen Lhotka ispred Hrvatske kinoteke, te Sergio Grmek Germani, filmski povjesnicar i kriticar.
Ispred Veleposlanstva RH u Rimu, Okruglom stolu je nazocila Ivana Skracic, II. tajnik.
Predstavljanje hrvatskog filma u Rimu autenticni je dogadaj. Tim je važniji kada se ima na umu da je po prvi puta ostvaren uz pomoc institucija i s ciljem promidžbe hrvatskog filma u Italiji, cime se istodobno promice kulturna razmjena izmedu dvije zemlje. Radi se o besplatnoj manifestaciji namijenjenoj publici jednog od „najkinematografskijih“ gradova na svijetu, koja ce ne samo prikazati pregled hrvatske filmske produkcije tijekom šest desetljeca, vec ce taj prikaz napraviti na širok i sveobuhvatan nacin. Uz neke od djela kljucnih za povijest hrvatskog filma, prikazat ce se i filmovi emblematicni u suvremenoj hrvatskoj kinematografiji poput fictiona, ostavljajuci prostora i za druge važne žanrove, kao što je dokumentarni i animirani film. Pregled, dakle, ima povijesne korijene (Lisinski, ostvaren za vrijeme nacisticke okupacije, je prvi hrvatski dugometražni ozvuceni film), sa svojim raspletom estetskog doživljaja, predstavljat ce u desetljecima koja su uslijedila jedan od najcjenjenijih autorskih filmova. To se dogada i '60 godina, razdoblju u kojem slabi lobby velikih produkcija i cvjetaju autorske licnosti kao što su Berkovic i Papic, koji animiraju intenzivni umjetnicki period jugoslavenskog New Wavea.
Upravo iz '60-ih godina datiraju najznacajniji rezultati zagrebacke škole animiranog filma, koja nastaje još prije Drugog svjetskog rata, a 1961. biva nagradena Oscarom (još danas jedinim u povijesti hrvatskog filma), zahvaljujuci Surogatu Dušana Vukotica. Na kraju tog izuzetno plodnog razdoblja, nastaje muzicka komedija Tko pjeva zlo ne misli Kreše Golika, koji je ostao jedan od omiljenih filmova hrvatske publike svih vremena. U naredna dva desetljeca gubi se ideološka kontrola, te se raspada i Jugoslavija. Devedesete godine obilježene su razaranjima i ruševinama. Podrucje bivše države scena je ratnih zbivanja, a zemlje koje su je cinile se razdvajaju i objavljuju svoju neovisnost. Pocetak konflikta isprican je na duhovit nacin u filmu Vinka Brešana, Kako je poceo rat na mom otoku. Po završetku rata, krajem prošlog desetljeca, profilira se niz mladih autora (kao što su više puta nagradivani Goran Devic, Zvonimir Juric, Dalibor Matanic, Arsen Anton Ostojic) koji sve više fasciniraju i stranu publiku, cvjeta nacionalna produkcija i razvija se ona neovisna.
(Nova) sezona hrvatskog filma upravo je zapocela, ovo je samo njezin mali dio.
Priopćenja