antwerpenski 29. medunarodni turisticki sajam

Hrvatska je bila ovogodišnja zemlja "partner" na antverpenskom 29. medunarodnom turistickom sajmu koji se održavao od 26. do 31. sijecnja 2007. Za Hrvatsku je to najznacajniji belgijski turisticki sajam zato što upravo Flamanci cine 60% ukupnog broja belgijskih turista.

Hrvatska je bila ovogodišnja zemlja "partner" na antverpenskom 29. medunarodnom turistickom sajmu koji se održavao od 26. do 31. sijecnja 2007. Za Hrvatsku je to najznacajniji belgijski turisticki sajam zato što upravo Flamanci cine 60% ukupnog broja belgijskih turista. 27. sijecnja 2007. svecano je otvoren 29. medunarodni turisticki sajam u Antwerpenu u nazocnosti brojnih predstavnika flamanskog politickog, gospodarskog i kulturnog života, velikog broja posjetitelja te uz pratnju flamanskih i hrvatskih medija. Prisustvovali su: financijer i vlasnik Sajma Emmanuel Rubens te predstavnici flamanske Vlade: antverpenski vjecnik za kulturu, znanost i umjetnost te zamjenik gradonacelnika Antwerpena, Fhilip Heylen, glavni direktor u flandrijskom mvp, Diane Verstraten, i Dirk Rochtus, zamjenik šefa kabineta mvp Flandrije. RH su predstavljali Ljerka Alajbeg, veleposlanica RH u Bruxellesu, Branko Baricevic, veleposlanik RH pri EZ, hrvatski pocasni konzul u KB, Lino Verbeke, Srecka Sršen i Ivana Zerec-Kontic iz VRH, Zvonimir Frka-Petešic iz Misije RH pri EZ, Ivica Sršen, direktor Hrvatskog turistickog ureda u Bruxellesu te predstavnici belgijskog Ureda Croatia Airlinesa. Medunarodni turisticki sajam u Antwerpenu drugi je po velicini i znacenju u Kraljevini Belgiji. Ovogodišnji je 29. po redu i bio je otvoren od 26. do 31. sijecnja 2007. Na sajmu obicno sudjeluje 600 izlagaca, a posjeti ga oko 120 000 ljudi. Za Hrvatsku je njegova važnost iznimno velika, veca od briselskog sajma, zato što vecina belgijskih turista koji posjete Hrvatsku, dolazi iz Flandrije. Hrvatska kao zemlja "partner" Hrvatska je ovogodišnja zemlja "partner" te je ima posebno istaknuto mjesto na ovogodišnjem Sajmu. Hrvatski promidžbeni desk dominirao je svojom velicinom i pozicijom na glavnom ulazu Sajma, a brojni posjetitelji mogli su dobiti informacije od hostesa, putem promidžbenih materijala i dostupnih video zapisa. S obzirom na specificnu ulogu, Hrvatska je bila i posebno istaknuta tijekom svecanog otvorenja sajma, gdje je nakon izlaganja g. Rubensa i g. Heylen-a, govor, pred 200-tinjak uzvanika, održala i vlp. Alajbeg. U govoru, koji je uslijedio nakon prikazivanja novog turistickog filma o Hrvatskoj, posebno je zahvalila na ovakvoj mogucnosti promidžbe hrvatskog turizma te velikom prostoru koji flamanski mediji posvecuju Hrvatskoj. Unazad 6 godina zanimanje za Hrvatsku sve više raste, a broj turista se 2005.g udvostrucio tako da statistike pokazuju da je 2005.g. 92 000 Belgijanaca posjetilo Hrvatsku. Hrvatska je sljedeca clanica EU i to vjerojatno vec 2009., udaljena je samo 1h i 30 min leta. od Belgije, a ima neprocjenjivo prirodno i kulturno bogatstvo te bogatu gastronomsku ponudu. Vlp. Alajbeg je rekla kako je Flandrija prepoznala Hrvatsku, 60% ukupnog broja belgijskih turista cine Flamanci, a suradnja se snažno odražava i u svim aspektima bilateralnih odnosa, na politickom, gospodarskom i kulturnom planu. Kao dokaz izvrsnih odnosa, 13. studenog 2006, potpisan je i sporazum o suradnji izmedu dviju Vlada, zakljucila je vlp Alajbeg. Svecano otvorenje Sajma završilo je predstavljanjem hrvatske gastronomske ponude te pjesmom korculanske klape. Moramo naglasiti da je to jedna od najboljih promidžbi Hrvatske u cjelini. Hrvatski su "štand" vidjeli brojni posjetitelji Sajma, cijeli je Antwerpen bio obljepljen s 800 plakata koji su najavljivali Sajam, a na svakome su bile slike Hrvatske kao zemlje partnera, 500 000 brošura Sajma, u kojemu je Hrvatska opisana na tri strane, podjeljeno je po flamanskim kucanstvima, a 1 200 promidžbenih plakata s prikazom Hrvatske poljepljeno je po stanicama metroa i tramvaja. Nakon svecanog otvaranja, vlp. Alajbeg je dala više intervjua za flamanske i hrvatske medije. Flamanski su mediji posebno naklonjeni Hrvatskoj tako da je, u kontekstu promidžbe Sajma, do sada objavljeno 18 clanaka u flamanskom tisku o Hrvatskoj kao zemlji "partneru" i kao jednoj od najpoželjnijih turistickih destinacija.

Priopćenja