Vlada Republike Hrvatske predstavila strategiju pod nazivom ''''Hrvatska izvozna ofenziva''''

U sklopu druge konvencije Hrvatskih izvoznika, u Zagrebu je 22. sijecnja o.g. predstavljen projekt ''Hrvatska izvozna ofenziva''. Cetiri glavna cilja strategije ''Hrvatska izvozna ofenziva'' u razdoblju od 2007. do 2010. godine su povecanje ukupnog broja tvrtki izvoznika za 25%, sa sadašnjih oko 11 000 na 13 800 izvoznika, promijeniti strukturu izvoza, povecati konkurentnost proizvodnje repromaterijala i komponenti za složene proizvode te osnivanje šest izvoznih klastera. U svojem izlaganju premijer dr. Ivo Sanader je naglasio kako Hrvatska treba izvoziti želi li imati uspješno gospodarstvo, veci rast BDP-a, veci životni standard i više zaposlenih.

U sklopu druge konvencije Hrvatskih izvoznika, u Zagrebu je 22. sijecnja o.g. predstavljen projekt ''Hrvatska izvozna ofenziva''. Cetiri glavna cilja strategije ''Hrvatska izvozna ofenziva'' u razdoblju od 2007. do 2010. godine su povecanje ukupnog broja tvrtki izvoznika za 25%, sa sadašnjih oko 11 000 na 13 800 izvoznika, promijeniti strukturu izvoza, povecati konkurentnost proizvodnje repromaterijala i komponenti za složene proizvode te osnivanje šest izvoznih klastera. U svojem izlaganju premijer dr. Ivo Sanader je naglasio kako Hrvatska treba izvoziti želi li imati uspješno gospodarstvo, veci rast BDP-a, veci životni standard i više zaposlenih. Predstavljajuci izvoznu ofenzivu, ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Branko Vukelic istaknuo je da je jedan od ciljeva strategije promjena struktura izvoza, odnosno povecanje udjela izvoza proizvoda s dodanom vrijednošcu. Potkrijepio je to primjerom drvne industrije u kojoj Hrvatska trenutacno dvostruko gubi-izvozi jeftiniju sirovinu, a kupuje i uvozi skuplje finalne proizvode, cesto od vlastite sirovine koju je izvezla. Posebnu važnost strategija daje i osnivanju šest klastera za izvoz – Voda, Male brodogradnje, Tekstil-odjeca, ICT-rješenja, Drvo-namještaj i Marikultura-hrvatska riba. Glavni ciljevi strategije usmjereni su rješavanju kljucnih problema koji prijece jaci rast izvoza, kao što su premali kapaciteti, usitnjenost proizvodnje i nedovoljna konkurentnost. Strategija se prema pojašnjenju ministra Vukelica, sastoji od 29 mjera, od cega se 24 odnose izravno na samoga poduzetnika. Predvideno je i osnivanje posebnog Centra za standarde i certifikate, koji ce sve certifikate osiguravati poduzetnicima, a Ministarstvo ce sufinancirati dobivanje tih standarda. U sklopu ovog projekta biti ce osnovano šest centara koji ce spajati proizvodnju s inovacijama i znanosti, odnosno sveucilišta i veleucilišta s poduzetnicima. Isto tako postojeci sustavi primijeniti ce se izravno na izvoz, poput projekata Hitro.hr i Hitrorez, kako bi se uklonila svaka barijera koja se nade na putu izvoznicima. Predstavljena strategija je vrlo operativna i sadrži sve što institucije moraju uciniti da izvoznicima stvore dobre uvjete za poslovanje i izlazak na strana tržišta.

Priopćenja