Izvedbom predstave "Saloma", u režiji Damira Zlatara Freya, Istarsko narodno kazalište nastupilo je 17. rujna 2010. godine u beogradskom Narodnom pozorištu.
Saloma – drevni biblijski motiv u kojem Herodijadina kcer izvodi svoj ples kao rodendanski poklon svome stricu, mužu svoje majke i rimskom upravitelju Judeje – Herodu, a zauzvrat traži i dobiva na pladnju glavu Ivana Krstitelja, motiv je koji je kroz povijest uzbudivao umjetnike razlicitih podrucja (slikare, kipare, pjesnike, pisce...) zbog svoje izuzetne dramaticnosti, prikrivene erotike, motiva opasnog zavodenja.
A zašto danas? Zato što ta prica koja diskutira poremecenost sistema osnovnih ljudskih vrijednosti postaje upravo nezaobilaznom u turbulentnim vremenima.
Izvedbom predstave "Saloma", u režiji Damira Zlatara Freya, Istarsko narodno kazalište nastupilo je 17. rujna 2010. godine u beogradskom Narodnom pozorištu.
Saloma – drevni biblijski motiv u kojem Herodijadina kcer izvodi svoj ples kao rodendanski poklon svome stricu, mužu svoje majke i rimskom upravitelju Judeje – Herodu, a zauzvrat traži i dobiva na pladnju glavu Ivana Krstitelja, motiv je koji je kroz povijest uzbudivao umjetnike razlicitih podrucja (slikare, kipare, pjesnike, pisce...) zbog svoje izuzetne dramaticnosti, prikrivene erotike, motiva opasnog zavodenja.
A zašto danas? Zato što ta prica koja diskutira poremecenost sistema osnovnih ljudskih vrijednosti postaje upravo nezaobilaznom u turbulentnim vremenima. Jer životi ovih likova i jesu zapoceli davno, u vremenu smjene civilizacija, u vremenu koje je stare vrijednosti osudilo na nestajanje, a nove još nisu bile nastale. Samo nekoliko godina nakon što je Saloma otplesala svoj ples i dekapitirala vjesnika promjene, isto je ucinila i razjarena gomila razapevši Krista. Poncije Pilat oprao je ruke od tog zlocina, kao i Herod, odustajuci od osobnog morala u korist onog propisanog rukom manipulatora na vlasti.
Tako i Wildeovo vrijeme fin de siecla iz istog je razloga bilo prisiljeno u Salomu ponovo uperiti svjetla reflektora duha. Njegova kritika lažnog morala visokopoeticnim jezikom znacenjski je razorna, secira probleme društva u promjeni.
Za ovu predstavu radenu po motivima drame Oscara Wildea, glazbu je skladao Darko Hajsek, naslovnu ulogu tumaci Helena Minic, a glumacku postavu još cine Marinko Leš, Leonora Surian, Rade Radolovic, Dalibor Brkic, Lana Gojak, Marko Kalc i Ana Romano.
Frey je u najavi beogradskog nastupa naveo da je rijec o komadu koji više naginje k teatru pokreta nego prema verbalnom kazalištu, i koji je nakon prve izvedbe krajem veljace izazvao veliko zanimanje hrvatske javnosti. "To je prica o vlasti, iznesena na vrlo cudan nacin. Uspjeli smo, svi zajedno, taj kljuc predstave jasno izraditi i profilirati kao prosvjed protiv nemilosrdnog vremena u kojem živimo", istaknuo je Frey.
Nakon Beograda, Istarsko narodno kazalište s istom predstavom nastupit ce na festivalu "Mlad otvoren teatar" u Skoplju.
Priopćenja