Na Medunarodnom sajmu turizma u Tokiju uoci otvaranja godišnje konferencije JATA-e (Japan Association of Travel Agents) predstavljena je Republika Hrvatska u organizaciji Hrvatske turisticke zajednice, Hrvatske gospodarske komore i Veleposlanstva RH u Japanu.
Tiskovna konferencija održana je 22. rujna i tom prigodom se nazocnima obratio veleposlanik RH u Japanu dr. Drago štambuk koji je u svom govoru istaknuo potencijal hrvatske turisticke ponude naglasivši nesvakidašnju kombinaciju i ravnotežu izmedu prirode, baštine, zdrave hrane i hrvatskoga gostoprimstva.
Na Medunarodnom sajmu turizma u Tokiju uoci otvaranja godišnje konferencije JATA-e (Japan Association of Travel Agents) predstavljena je Republika Hrvatska u organizaciji Hrvatske turisticke zajednice, Hrvatske gospodarske komore i Veleposlanstva RH u Japanu.
Tiskovna konferencija održana je 22. rujna i tom prigodom se nazocnima obratio veleposlanik RH u Japanu dr. Drago štambuk koji je u svom govoru istaknuo potencijal hrvatske turisticke ponude naglasivši nesvakidašnju kombinaciju i ravnotežu izmedu prirode, baštine, zdrave hrane i hrvatskoga gostoprimstva. Naglasio je kontinuirano povecanje broja japanskih turista u našoj zemlji koji je u posljednje cetiri godine porastao 16 puta. Hrvatsku je u 2009. posjetilo oko 165 000 japanskih turista što je porast od 14% u odnosu na prethodnu godinu. Dr. štambuk je Hrvatsku nazvao ljepšom u naravi negoli na projekcijama i u prospektima, te dodao kako osjetljivi japanski turisti s urodenim shinto osjecajem za prirodu u hrvatskoj ljepoti intuitivno prepoznaju zamjenu za kami (božansku prisutnost). Pozvao je sve nazocne da posjete Hrvatsku, zemlju koja postaje najpoželjnijom turistickom destinacijom u Japanu. Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidoševic upoznao je prisutne sa potencijalima RH, te s projektom Be Croative (Croatia = Creation). Istaknuo je kako je za japanske tvrtke od posebnog znacaja logisticka prednost Hrvatske, njena pozicija i dubina luke Rijeke, zbog facilitacije transporta iz Azije (preko Sueskog kanala) do japanskih proizvodnih pogona u zemljama Srednje i Jugoistocne Europe. Pozvao je na integraciju energetskih i transportnih sistema RH s Europom i svijetom, te na povezivanje Dunavsko-rajnskog plovnoga toka preko Save (Vukovara i Zagreba) s Rijekom. Naglasio je pet strateških prednosti RH: velike kolicine pitke vode, cisto more, nezagadenu zemlju, odlicnu transportnu i energetsku infrastrukturu. Uzevši u obzir da Hrvatskom prolaze dva pan-europska koridora (koridori V i X), korištenjem luke Rijeke japanski proizvodaci mogu ostvariti znacajne uštede ne samo u vremenu transporta vec i u troškovima logistike. Nazocnima se obratio i Edouard Tripkovic Katayama, voditelj Ureda HTZ-a u Japanu koji je predstavio kulturnu i gastronomsku ponudu, te prirodna bogatstva Hrvatske.
U popodnevnim satima istoga dana veleposlanik RH u Japanu dr. Drago štambuk otvorio je zajedno sa slovenskim veleposlanikom u Japanu Miranom Skenderom Cupkovicem zajednicku radionicu hrvatskih i slovenskih turistickih agencija s japanskim turistickim djelatnicima. Sudjelovali su predstavnici 17 hrvatskih i 7 slovenskih turistickih agencija.
Priopćenja