- Objavljeno: 27.11.2025.
Ministar Fuchs sudjelovao na sastanku Vijeća EU-a u Bruxellesu
Ministri su primili na znanje Izvješće o napretku o Uredbi o programu Erasmus+ za razdoblje 2028.-2034. Cilj novog programa je jačanje kvalitetnog cjeloživotnog učenja, razvoja vještina, društvene uključenosti, demokratske participacije i solidarnosti, uz istodobnu potporu razvoju Europskog prostora obrazovanja.
Iznesen je pregled trenutačnog stanja u pogledu Rezolucije Vijeća o drugom ciklusu Strateškog okvira za europsku suradnju u obrazovanju i osposobljavanju prema Europskom obrazovnom prostoru (2026.-2030.). Drugi ciklus Strateškog okvira usmjeren je na šest prioritetnih područja: jačanje osnovnih kompetencija u pismenosti, matematici i prirodnim znanostima; razvoj digitalnih vještina i građanskog odgoja; poticanje cjeloživotnog učenja i mobilnosti; povećanje privlačnosti i kvalitete nastavničkog poziva; unaprjeđenje strukovnog obrazovanja te jačanje konkurentnosti europskog visokog obrazovanja.
Tijekom sastanka ministri su razmijenili mišljenja na temu jačanja otpornosti mladih kroz program Erasmus+ 2028.-2034. Ministar Fuchs naglasio je kako Erasmus+ na više načina doprinosi stvaranju i jačanju otpornosti mladih, prije svega kroz izgradnju i osnaživanje osobne i društvene otpornosti, kao i promicanju dijaloga i iskustvenog učenja. Istaknuo je važnost njegovanja i osnaživanja nastavka provedbe EU dijaloga za mlade budući da im se na taj način daje stvarna mogućnost da utječu na politike koje se tiču njihovih života.
Ministri su poveli raspravu i o politikama na temu uloge strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u konkurentnosti i otpornosti. Ministar Fuchs istaknuo je važnost ove teme za Hrvatsku te napomenuo kako je posljednjih godina Hrvatska sustavno radila na tome da obrazovanje postane pokretač razvoja, a strukovno obrazovanje ravnopravna, poželjna i perspektivna opcija za sve učenike pa tako i one izvrsne. Naglasio je kako je Hrvatska upravo provela cjelovitu reformu strukovnog obrazovanja te uvela nove modernizirane strukovne programe obrazovanja temeljene na ishodima učenja i modulima te kao obvezu uključila učenje temeljeno na radu uz podršku poslodavaca. Naglasio je i važnost ulaganja u nastavnike, što ostaje najvažniji preduvjet uspjeha, ali i važnost europske suradnje.
Tijekom radnog ručka ministri su raspravljali o mobilnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.



